فراخوان دولت فرانسه برای تولید ماسک‌ به منظور مبارزه با کرونا صادر شد.

به گزارش مرور نیوز،  نخست وزیر فرانسه گفت: دولت در مواجهه با کمبود ماسک‌های « FFP۲» و ماسک‌های محافظ جراحی، صنعتگران و تولید کنندگان را مسوول کرده تا روی گزینه‌های جایگزین به منظور محافظت از کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و مردم از شیوع ویروس کرونا کار کنند.

به گزارش روزنامه «اوئست فرانس»، «ادوارد فیلیپ» روز شنبه در  پارلمان فرانسه تصریح کرد: ما از وزارت‌خانه‌های دفاع و اقتصاد خواسته‌ایم گزینه‌های جایگزین را پیدا و بسیار دقیق تر یک سری از فعالیت‌های صنعتی و محققان را چه به صورت زنجیره های تولید و چه برای گزینه‌های جایگزین یک بار مصرف یا قابل استفاده مجدد مسوول این کار کنند.

به گفته فیلیپ، در این چارچوب ۴۰ نمونه اولیه برای ماسک های جراحی و همچنین FFP۲ آزمایش می شوند.

 

طبق اعلام اداره کل بهداشت فرانسه، این کشور از ظرفیت تولید شش میلیون ماسک در هفته برخوردار است.

«الیویه وران» وزیر بهداشت فرانسه که قرار است ساعت ۱۵ به وقت محلی امروز - شنبه -  پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشد با دفاع از مدیریت دولت در این زمینه خطاب به نمایندگان پارلمان گفت: از ماه فوریه، از چهار تولید کننده اصلی ماسک‌های فرانسوی که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد خواسته شده که تولیدات خود را تا حد زیادی افزایش دهند.

او با اشاره به ذخیره ۱۰۵میلیونی ماسک از توزیع ۲۹میلیون ماسک در بین متخصصان از اوایل ماه مارس خبر داد.

به گزارش اوئست فرانس، نخست وزیر فرانسه این اطمینان را داده که کشورش در حال نهایی کردن دستیابی به صدها میلیون ماسک در سطح بین‌المللی است.

«ژروم سالمون» مدیرکل بهداشت عمومی فرانسه گفته که این کشور با برخورد اری از ذخایر راهبردی ۱۱۰میلیون ماسک جراحی بزرگسالان و ۴۰میلیون ماسک اطفال ، به مقابله با این بیماری همه گیر رفته است.

در روزهای اخیر، مخالفان دولت در فرانسه نسبت به کمبود ماسک در این کشور انتقادهایی داشتند. همچنین مواردی از سرقت ماسک در برخی فروشگاه‌های این کشور هم در رسانه‌های فرانسه گزارش شده بود.

روز گذشته، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه از رایزنی‌های پاریس با دیگر کشورها برای خریدن ماسک و تجهیزات پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.