ماکرون انگلیس را تهدید کرد چنانچه تدابیر قاطع‌تری برای محدود کردن شیوع کروناویروس در نظر نگیرد، مرز کشورش با بریتانیا را می‌بندد.

به گزارش مرور نیوز، ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه تهدید کرد چنانچه نخست‌وزیر بریتانیا تدابیر قاطع‌تری برای محدود کردن شیوع ویروس کرونا در نظر نگیرد، مرز کشورش با بریتانیا را می‌بندد.

عصر جمعه بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا دستور تعطیلی سینماها، سالن‌های تئاتر، رستوران‌ها و باشگاه‌های ورزشی را صادر کرد تا از سرعت شیوع این بیماری همه‌گیر بکاهد اما اقدامات او چند روز پس از آن انجام شد که بیشتر کشورهای اروپایی شهروندانشان را قرنطینه کردند.

روزنامه فرانسوی لیبراسیون به نقل از منابعی در دفتر امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه گزارش داد، تصمیم جانسون پس از آن اتخاذ شد که رهبر فرانسه صبح جمعه برای او ضرب‌الاجلی را تعیین کرده و تهدید کرد که اگر هیچگونه تدبیر جدیدی اجرا نشود، ممنوعیت ورود روی هر نوع مسافری را اعمال خواهد کرد.

در این گزارش به نقل از یک مقام کاخ الیزه آمده است: مجبور بودیم که او را علنا تهدید کنیم تا او تکانی بخورد.

دفتر امانوئل ماکرون به تماس رویترز در این رابطه پاسخی نداده است. دفتر بوریس جانسون هم هنوز واکنشی به این گزارش نداشته است.

دولت بریتانیا تاکید دارد که براساس راهنمایی‌هایی مشاوران متخصص خودش عمل می‌کند تا شیوع کروناویروس را محدود کند.

امانوئل ماکرون دوشنبه دستوری مبنی بر اعمال محدودیت‌های جدی روی تردد مردم در فرانسه صادر کرد. رستوران‌ها، مدارس و بارها در سراسر این کشور تعطیل شده‌اند و مردم جز برای خرید خواربار، حضور در محل کار، ورزش یا مراقبت‌های پزشکی از منزل خارج نمی‌شوند.

ماکرون همچنین از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته است تا مرزهای خارجی این بلوک را ببندند. این گزارش بازتابی از سخنان ادوار فیلیپ، نخست‌وزیر فرانسه است که سه‌شنبه در مصاحبه‌ای مطرح کرد.

ادوار فیلیپ گفت: چنانچه کشورهای همسایه ما، به عنوان مثال بریتانیا، مدت زمان طولانی بدون اتخاذ چنین تدابیری به سر ببرند، بعد از آن برای ما سخت خواهد بود که اتباع بریتانیایی را که در کشور خودشان آزادانه تردد دارند، در اینجا بپذیریم.

بریتانیا اول فوریه از اتحادیه اروپا خارج شد اما تا پایان امسال در جوزه تردد آزاد با این نهاد سیاسی – اقتصادی باقی می‌ماند.