نخست‌ وزیر دولت پیشبرد امور عراق گفت: نیرو‌های عراقی اطلاعاتی را رصد کرده‌اند که حاکی از پرواز‌های بدون مجوز و غیر قانونی در نزدیکی مناطق نظامی است و دولت عراق با نگرانی این موضوع را دنبال می‌کند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از سومریه نیوز، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای درباره برخی رویدادهای اخیر این کشور سخن گفت.

در این بیانیه آمده است: اقدامات غیرقانونی در هدف گرفتن پایگاه‌های نظامی عراقی یا نمایندگی‌های خارجی، هدف گرفتن حاکمیت عراق است و تمام تدابیر برای پیگیری عاملان این اقدامات و جلوگیری از آن به کار گرفته خواهد شد.

عبدالمهدی در ادامه گفت: نیرو‌های عراقی اطلاعاتی را رصد کرده‌اند که حاکی از پرواز‌های بدون مجوز و غیر قانونی در نزدیکی مناطق نظامی است و دولت عراق با نگرانی این موضوع را دنبال می‌کند.

وی درباره انجام هر اقدام نظامی بدون کسب موافقت دولت عراق هشدار داد و گفت: انجام اقدامات نظامی بدون مجوز تهدیدی برای امنیت شهروندان و نقض حاکمیت عراق و منافع عالی کشور است.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق در پایان بیانیه خود تأکید کرد تلا‌ش‌ها باید بر روی مقابله با داعش، گسترش امنیت، حمایت از دولت و کشور و مقابله با کرونا متمرکز شود. وی همه را به احترام گذاشتن به تمامی قوانین و حاکمیت عراق و توقف اقدامات فردی فراخواند.

این اظهارات عبدالمهدی پس از آن اعلام می‌شود که یک منبع امنیتی عراق دیروز از پرواز گسترده هواپیماهای جنگی آمریکا بر فراز پایگاه عین‌الاسد خبر داد.

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» هم به تازگی اعلام کرد آمریکا به دنبال حمله گسترده به مواضع کتائب حزب‌الله عراق است.