عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق می‌گوید که نظامیان تروریست آمریکایی با خروج خود از پایگاه‌های نظامی عراق، اهدافی دارد و در تلاش است حملات سازمان یافته‎‌ای انجام دهد.

به گزارش مرور نیوز، کریم المحمداوی عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق امروز دوشنبه تأکید کرد که ایالات متحده آمریکا از بازاستقرار نظامیان تروریست خود در عراق، اهداف پنهانی دارد.

المحمداوی به پایگاه خبری «المسله» گفت که « خروج نیروهای آمریکایی از عراق ، به منزله اقدامی برای اجرای مصوبه پارلمان نیست».

به دنبال جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد، پارلمان عراق اواسط دی ۱۳۹۸، طرح اخراج نیروهای بیگانه به ویژه نظامیان آمریکایی از کشور را تصویب کرد.

این نماینده عراقی تأکید کرد که خروج نظامیان آمریکا از برخی از پایگاههای خود در عراق، «بخشی از استقرار مجدد نیروهای آمریکایی در داخل عراق است».

وی بر این باور است که «هدف از استقرار مجدد نیروهای آمریکایی در داخل عراق، پنهانی و مربوط به اوضاع نیروهای آمریکایی در پایگاههای محافظت شده است؛ به ویژه اینکه این پایگاهها به سامانه پاتریوت مجهز شدند».

این نماینده عراقی در پایان خاطر نشان کرد: «آمریکا در تلاش است حملات سازمان‌یافته‌ای به مواضع نظامی انجام دهد و شماری از فرماندهان را ترور کند؛ به همین دلیل، از واکنش محکم عراق، هراس دارد. از همین روست که می‌خواهد از سربازان خود، در پایگاههای اصلی و معین حمایت کند. لذا، آنچه رخ داده، خروج نیست، بلکه یک تاکتیک نظامی است».

در همین ارتباط، سربازان تروریست آمریکایی حاضر در لشکر یکم و لشکر ۲۵ پیاده‌نظام، با گلوله جنگی و توپخانه «هویترز-ام ۷۷۰»، در پایگاه هوایی عین الاسد در غرب عراق، مانور برگزار کردند.

آمریکا اخیرا اعلام کرد که قصد دارد سفارت خود در بغداد را به عین الاسد که بزرگترین پایگاه هوایی عراق است، انتقال دهد. واشنگتن مدعی است که با این اقدام، سفارت خود را از حملات احتمالی گروه‌های مقاومت حفظ خواهد کرد.

در واکنش به این اقدام، بسیاری از کارشناسان و مسئولان عراقی اعلام کردند که سفارت آمریکا باید در بغداد دایر باشد و انتقال آن به مکانی جز پایتخت، بر خلاف پروتوکول‌ها و عرف دیپلماتیک است.