یکی از سناتورهای معروف آمریکا از درخواست ۱۷ نفر از همکاران خود و ارسال نامه به وزیر خارجه این کشور برای آزادی آمریکایی های زندانی در کشورهای دیگر، خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سناتور دموکرات « کریس مورفی » با انتشار پیامی در توئیتر، عنوان داشت: به همراه سناتور مارکو روبیو، رهبری گروهی متشکل از سناتورهای دو حزب را برعهده گرفته و از وزیر خارجه خواسته‌ایم تا کشورهای خارجی را تحت فشار بگذارد تا آمریکایی‌های زندانی را آزاد کنند.

رسانه‌های آمریکایی در این رابطه گزارش داده‌اند: ۱۷ سناتور دموکرات و جمهوریخواه در نامه‌ای به مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با اشاره به شیوع ویروس کرونا ، خواستار تشدید تلاش‌ها برای آزادی آمریکایی‌های زندانی در دیگر کشورها شدند.

کریس مورفی، سناتور دموکرات از ایالت کنتیکت و «مارکو روبیو»، سناتور جمهوریخواه از ایالت فلوریدا تهیه کنندگان این نامه هستند که ۱۵ سناتور دیگر از جمله سناتور دموکرات «پاتریک لیهی» و سناتور جمهوریخواه «جان کورنین» آن را امضا کرده‌اند.

در این نامه، از مایک پمپئو خواسته شده است که دولت‌های خارجی را به شدت تحت فشار قرار دهد تا شهروندان آمریکایی و همچنین زندانیان سیاسی را که در حبس هستند٬ بی‌درنگ آزاد کنند.

این سناتورهای آمریکایی اعلام کرده‌اند: بازداشتگاه‌ها به دلیل جمعیت بیش از ظرفیت، فقدان شرایط بهداشتی و تجهیزات پزشکی، بستری مناسب برای شیوع گسترده ویروس کرونا، هستند.