یکی از اعضای ارشد جنبش فلسطینی حماس اعلام کرد هنوز موانع زیادی در توافق برای تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین وجود دارد.

به گزارش مرور نیوز، «محمود الزهار» عضو ارشد جنبش فلسطینی حماس در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» اعلام کرد، فشارهای روانی بر خانواده‌های اسرای فلسطینی وجود دارد تا آنها را مجبور به اعمال فشار بر مذاکره‌کننده فلسطینی با هدف امتیازدهی در تبادل اسرا کنند.

وی ضمن اعلام اینکه حماس قصد ارائه «توهم» در پرونده تبادل اسرا را ندارد، افزود: موانع زیادی در این مسیر وجود دارد و زمانی که قرارداد تبادل کامل شود، اعلام خواهد شد.

محمود الزهار ادامه داد: طرف میانجی در موضوع تبادل اسرا، مصر است و عاقلانه است که ورود به سازوکارها صورت نگیرد.  

وی تأکید کرد، امتیازدهی درباره گروهی از اسرا بویژه کسانی که سال‌های طولانی در زندان بوده‌اند، سالخوردگان یا بیماران نباید صورت بگیرد.

الزهار افزود، باید ضمانت‌هایی مبنی بر عدم بازداشت دوباره اسرای آزاد شده گرفته شود.

وی در پایان کرونا را یکی از اهرم‌های فشار بر رژیم اشغالگر صهیونیستی و مقاومت فلسطین خواند.

در همین چارچوب، منابع مصری آگاه که در جریان میانجی‌گری قاهره میان نوار غزه و رژیم صهیونیستی در پرونده تبادل اسرا هستند، اعلام کردند که تل‌آویو از آمادگی خود برای برداشتن گام‌های مثبت در این زمینه خبر داده است.

این منابع به «العربی الجدید» گفتند، مقامات رژیم اشغالگر از طریق میانجی مصری این پیام را برای حماس فرستاده‌اند که حماس باید اطلاعاتی درباره وضعیت اسرای در دست خود بدهد تا در مقابل اولین اقدام مشابه در آزادی تعدادی از اسرای فلسطینی بیمار و سالخورده آغاز خواهد شد.