با وجود اینکه تا کنون هیچ درمان قطعی برای ویروس کرونا یافت نشده است دو شرکت مطرح واکسن سازی برای ساخت واکسن کرونا تیم مشترک تحقیقاتی را تشکیل دادند.

به گزارش مرور نیوز، «گلَکسواِسمیث کلاین» و «سانوفی» که دو شرکت مطرح جهان در زمینه تولید واکسن به شمار می‌روند تیم مشترکی را برای تولید واکسن کرونا تشکیل داده اند.

این دو شرکت دارویی می‌گویند که قصد دارند نیمه دوم سال ۲۰۲۰، واکسن تولیدی را بر روی انسان آزمایش کنند.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی این دو شرکت، در صورت موفقیت آمیز بودن مطالعات و آزمایش واکسن تولیدی بر روی انسان، نیمه دوم سال ۲۰۲۱ این واکسن در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

رئیس شرکت دارویی «گلکسواسمیث کلاین» می‌گوید که روند تولید و تست یک واکسن حدود یک دهه طول می‌کشد و برنامه ریزی برای قرار دادن یک واکسن در دسترس عموم طی ۱۸ ماه، شتاب بخشیدن بسیار زیاد به روند طبیعی کار است.

 

در همین حال مقام های بهداشتی چین گزارش دادند که ۳ واکسن کرونا در این کشور به مرحله آزمایش بر روی انسان رسیده است.

با این وجود سازمان جهانی بهداشت بر این عقیده است که ولید واکسن کرونا حداقل یک سال به طول خواهد انجامید.

«سارا گیلبرت»، محقق دانشگاه آکسفورد، پیش از این گفته بود که او و تیم همراهش واکسن کرونا را تولید کرده اند و تا ۲ هفته آینده آزمایش بالینی آن را انجام خواهند داد.

این محقق انگیسی گفته بود که در صوت موفقیت آمیز بودن آزمایش ها، واکسن تا ماه سپتامبر در دسترس عموم قرار می گیرد.

همزمان با آغاز شیوع ویروس کرونا، شرکت‌های بسیاری در جهان برای تولید واکسن این ویروس تلا می‌کنند، اما تاکنون درمانی قطعی برای کرونا یافت نشده است.

در حال حاضر ۲ میلیون و ۱۴ هزار و ۴۲ نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا هستند و ۱۲۷ هزار و ۵۹۵ نفر دیگر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.