مدیر آزمایشگاه ویروس شناسی شهر ووهان چین هرگونه ادعا درخصوص ساخت ویروس کرونا در محیط آزمایشگاه و نشت آن به بیرون را صریحا رد کرد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از ایندیاتودی، مدیر آزمایشگاه ویروس شناسی شهر ووهان چین در گفتگو با تلویزیون دولتی چین امکان هرگونه نشت ویروس و باکتری از آزمایشگاه این مؤسسه به محیط خارج را رد کرد و افزود: با توجه به رعایت پروتکل‌های سختگیرانه امنیتی چنین رخدادی محال است.

در روزهای اخیر آمریکا جنگ تبلیغاتی گسترده‌ای را بر علیه چین به راه انداخته و مدعی شده ویروس کرونا از بنیاد ویروس شناسی ووهان و آزمایشگاه تحقیقاتی پیشرفته آن به جهان خارج منتقل شده است. چین بارها این ادعاها را رد کرده و ضمن آن که اتهام مشابهی را به آمریکا وارد کرده، تصریح نموده که بعید نیست ارتش آمریکا ویروس یادشده را به ووهان منتقل کرده باشد. در عین حال بسیاری از دانشمندان مستقل معتقدند ویروس کرونا از حیوانات به انسان‌ها منتقل شده است.

یوآن ژیمینگ افزود: هیچ راهی وجود ندارد که ویروس از آزمایشگاه مؤسسه ویروس شناسی شهر ووهان به محیط بیرون منتقل شده باشد. هیچ یک از کارکنان این مؤسسه تا به حال به ویروس کرونا آلوده نشده اند و تمامی آنها در حال انجام وظایف روزمره خود در ارتباط با مقابله با ویروس مذکور هستند. ما می‌دانیم چگونه باید با ویروس کرونا و نمونه‌های آن برخورد کنیم ولی برخی رسانه‌ها به طور عمدی تلاش می‌کنند تا مردم را گمراه کنند.

او تصریح کرد: تمامی گزارش‌های رسانه‌ای دروغین در این زمینه بر مبنای فرضیاتی هستند که هیچ سند و مدرکی برای تأیید آنها وجود ندارد.

این مؤسسه قبلاً در ماه فوریه نیز اتهامات مشابهی را بر علیه خود تکذیب کرده بود، اما مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده که کاخ سفید تحقیقات همه جانبه ای را در این زمینه انجام خواهد داد.