فرانسه اعلام کرد شبکه آب غیر شرب پاریس به ویروس کرونا آلوده شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از سه کشور آمریکا، ایتالیا و اسپانیا، فرانسه به چهارمین کشوری تبدیل شد که شمار مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا در آن از مرز ۲۰ هزار نفر عبور کرد.

تایید آلودگی شبکه آب غیر آشامیدنی پاریس به ویروس کرونا

 فرانسه آلودگی شبکه آب غیرآشامیدنی پاریس به ویروس کرونا را تایید کرد.

انتشار اعلامیه شهرداری پاریس مبنی بر کشف مقادیر میکروسکوپی ویروس کرونا در شبکه های آب غیر شرب پاریس، شهروندان پایتخت فرانسه را بسیار نگران کرده است.

آزمایشگاه تعیین وضیعت بهداشتی شبکه آب پاریس در آخرین آزمایش آب که عصر دیروز انجام داد، نشانه های جزیی از وجود ویروس کووید- ۱۹ را در شبکه های غیر شرب پاریس کشف کرده است. شهرداری پاریس هم بلافاصله شبکه های آب غیر شرب را تا اطلاع ثانوی بلوکه کرده است.

خانم هیدالگو شهردار پاریس قاطعانه اعلام کرد که شبکه های آب شرب پاریس کاملا سالم و نوشیدن آن هیچگونه خطری برای شهروندان نخواهد داشت. آژانس بهداشت شهری فرانسه در حال بررسی دقیق این آلودگی است.

براساس اعلام شهرداری پاریس، آب شبکه های غیر شرب که از رودخانه سن تامین می شود برای آبیاری میادین باغچه ها و فواره های شهری و شستشوی خیابان ها بکار می رود.

کاهش شمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا در آی سی یو در فرانسه به ۵۶۸۳ نفر

به گزارش خبرگزاری رویترز، فرانسه اعلام کرد شمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا در آی سی یو به ۵۶۸۳ مورد کاهش یافته است.

حدود ۶۰ نماینده فرانسوی خواستار حمایت از بخش گردشگری شدند

نزدیک به ۶۰ نماینده پارلمان فرانسه از جناح‌های مختلف در مقاله‌ای که روز دوشنبه در روزنامه فرانسوی «لوفیگارو» منتشر شد خواستار حمایت از بخش گردشگری فرانسه پس از لغو قرنطینه شدند.  

این ۵۹ نماینده پارلمان و سناتور خاطرنشان کردند بخش گردشگری که «هفت و دو دهم درصد از تولید ناخالص داخلی و تقریبا دو میلیون فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم را در برمی گیرد» از بخش‌هایی است که شیوع ویروس کرونا برآن به شدت تأثیر گذاشته است».

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، این نماینده‌ها به ویژه از حزب وابسته به ریاست جمهوری (جمهوری به پیش)، احزاب میانه رو (مودم و او-د-ای-اژیر) و جمهوری خواهان (راستگرایان) و حزب سوسیالیست بودند.

قابل ذکر است که در فرانسه، یک طرح رونق دهی به بخش گردشگری شامل تدابیری برای حمایت از صنعت گردشگری تا تابستان معرفی خواهد شد. این نمایندگان «رونق دهی فوری به این بخش راهبردی را اجتناب ناپذیر دانستند».