سرویس بین الملل- کانون فرماندهی فعالیت های تروریستی داعش در جمهوری داغستان متلاشی شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرورنیوز به نقل از خبرگزاری اینترفاکس، یک مقام امنیتی روسیه از متلاشی شدن هسته فرماندهی فعالیت های تروریستی و خرابکارانه داعش در جمهوری داغستان واقع در مناطق شمال غربی دریایی خزر خبر داد.

این هسته که در شهر کاسپیسک داغستان فعال بود از سوی کانون فرماندهی داعش در سوریه و به منظور انجام اقدامات تروریستی و خرابکارانه در این منطقه اداره می شد.

در جریان این عملیات ضد تروریستی که توسط ماموران سازمان امنیت فدرال روسیه اجرا شد تعدادی از افراد مورد نظر که سابقه همکاری و فعالیت در گروه های تروریستی را در کارنامه خود داشته اند دستگیر شدند.

همچنین در جریان این عملیات چهار تن از افراد وابسته به این تشکل نیز در درگیری با ماموران سازمان امنیت فدرال روسیه کشته شدند.

این گروه که به کانون خفته مشهور شده از چندی پیش فعالیت های خود را ظاهرا متوقف کرده بود.

روز یکشنبه نیز در درگیری ماموران کمیته ملی ضد تروریسم روسیه با سه فرد مسلح در جمهوری داغستان هر سه فرد که گفته می شود از مرتبطین با شبکه تروریستی کانون خفته می باشند کشته شدند. محمد نبی اروجف سرکرده گروه تاباساران و از طراحان حمله به مقر پلیس داغستان در فوریه گذشته نیز جزو کشته شدگان این عملیات است.

گروه تروریستی داعش با نفود در آسیای مرکزی و قفقاز تاکنون موفق به طرح ریزی و اجرای چند عملیات تروریستی در مناطق مختلف از جمله جمهوری داغستان شده است.