شمار مبتلایان ویروس کرونا در آفریقا بیش از ۳۳ هزار نفر اعلام شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری تاس، دفتر سازمان جهانی بهداشت در آفریقا امروز سه شنبه اعلام کرد شمار مبتلایان ویروس کرونا در قاره سیاه به بیش از ۳۳ هزار نفر رسیده است که از این تعداد ۱۴۵۶ تن جان باخته اند.

بر این اساس، بیشتر شمار مبتلایان در آفریقای جنوبی با ۴ هزار و ۷۹۳ نفر بوده است. همچنین کرونا در این کشور جان ۹۰ تن را گرفته است.

الجزایر با ۳ هزار و ۵۱۷ مبتلا در رتبه آخر بیشترین مبتلایان کرونا در قاره آفریقا قرار دارد، ولی شمار جانباختگان در این کشور با ۴۳۲ تن بیش از سایر کشور‌های این قاره است.

مصر با ۴ هزار و ۷۸۲ مبتلا و ۳۳۷ قربانی، مراکش با ۴ هزار و ۱۱۵ مبتلا و ۱۶۱ قربانی و تونس با ۹۴۹ مبتلا و ۳۸ قربانی از دیگر کشور‌های آفریقایی هستند که بالاترین شمار مبتلایان و جانباختگان کرونا را در قاره آفریقا دارند.

در کشور‌های جنوب صحرای آفریقا، کامرون با ۱۶۲۱ مبتلا و ۵۶ قربانی، غنا با ۱۵۵۰ مبتلا و ۱۱ قربانی، نیجریه با ۱۳۳۷ مبتلا و ۴۰ قربانی، ساحل عاج با ۱۱۶۴ مبتلا و ۱۴ قربانی و در نهایت جیبوتی با ۱۰۳۵ مبتلا و دو قربانی بیشترین آمار مبتلایان و جان باختگان را دارند.

ویروس کرونا در اواخر دسامبر سال ۲۰۱۹ در ووهان چین نمایان شد و از آن پس به ۲۱۰ کشور و منطقه جهان سرایت کرد. این ویروس تاکنون بیش از ۳ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده و جان بیش از ۲۱۱ هزار نفر را گرفته است.