چین مخالف چین با الحاق کرانه باختری به اسرائیل را اعلام و ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از وبگاه وزارت خارجه چین، «جنگ شوانگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین در سخنانی در پاسخ به سوالی در ارتباط با موضع این کشور درباره ادعای مقامات صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری رود اردن به اراضی اشغالی فلسطین گفت: چین نگرانی خود را درباره طرح اخیر به منظور الحاق بخشی از اراضی اشغالی فلسطین در کرانه باختری اعلام می‌کند چرا که این کار نقض قوانین بین‌المللی و قطعنامه ۲۲۳۴ شورای امنیت سازمان ملل است.

جنگ شوانگ همچنین افزود: چین امیدوار است تا طرف‌های مربوطه از انجام اقداماتی که تنش‌ها بین فلسطین و اسرائیل را تشدید می‌کند، اجتناب ورزند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه چین، جامعه بین‌المللی باید نقشی سازنده ایفا و فرایند سیاسی را تقویت کند و برای اجرای راهکار دودولتی و کار برای از سرگیری مذاکرات سیاسی بین فلسطین و اسرائیل تلاش کند.

پیش از این نیز، اتحادیه اروپا، انگلیس و سازمان ملل متحد نسبت به طرح نتانیاهو -گانتز برای الحاق اراضی اشغالی کرانه باختری به دیگر مناطق هشدار داده بودند. این طرح یکی از موارد توافق این دو برای تشکیل کابینه ائتلافی بوده است.

گفته شده است که رژیم صهیونیستی قصد دارد از ماه ژوئیه سال جاری میلادی بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را که در جنگ ۱۹۶۷ اشغال کرده است به انضمام خاک خود درآورد.

آمریکا از این اقدام صهیونیست‌ها حمایت کرده و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در این باره گفته است که تصمیم‌گیری در مورد الحاق کرانه باختری به عهده تل آویو است. وزیر خارجه آمریکا همچنین گفته است، این کشور همکاری تنگاتنگی با رژیم صهیونیستی خواهد داشت و دیدگاه‌های خود را به صورت خصوصی به آنها منتقل خواهد کرد.