رئیس‌جمهور آمریکا چین را تهدید به افزایش تعرفه گمرکی کالاهای صادراتی کرد.

به گزارش مرور نیوز، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته در جمع خبرنگاران با اتهام‌زنی به چین تصریح کرد در حالیکه راههای تلافی انتقال و گسترش ویروس کرونا از شهر «ووهان» چین به دیگر نقاط جهان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد،  افزایش تعرفه گمرکی کالاهای صادراتی چین به آمریکا «قطعاً یک گزینه» است.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس‌جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: «اتفاقات زیادی در خصوص چین در حال رخ دادن است. ما قطعاٌ از آنچه رخ داده، خرسند نیستیم. اوضاع بدی در تمامی سراسر جهان و ۱۸۳ کشور است. اما حرفهای زیادی برای گفتن داریم. قطعاً این (افزایش تعرفه کالاهای چینی) یک گزینه است. قطعاً یک گزینه است».

برخلاف آنچه که جامعه اطلاعاتی آمریکا گفته است، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی است که ویروس کرونا در آزمایشگاهی در شهر «ووهان» چین ساخته شده است.

وی در این کنفرانس خبری تصریح کرد: « چین باید توضیح دهد که این ویروس چطور انتشار یافته است؛ آیا اشتباهی رخ داده یا اینکه عامدانه انتقال پیدا کرده است».

اظهارات ترامپ در شرایطی مطرح شده است که  دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا روز پنجشنبه هفته گذشته بار دیگر تأکید کرد شواهد موجود نشان می‌دهد ویروس کرونا توسط انسان ساخته نشده و یا در اطلاعات ژنتیکی آن تغییر ایجاد نشده است.

این اولین بار نیست که دونالد ترامپ، چین را با افزایش تعرفه تهدید می‌کند و پیش از این اوایل شهریور ماه سال گذشته، در راستای تشدید فشار به چین برای دستیابی به توافق تجاری، تعرفه 300 میلیارد دلار از کالاهای چینی را افزایش داد.