پیش از ظهر امروز با حمله عناصر ناشناس به نظامیان سوری 7 تن از نیروهای ارتش ربوده و جسد بی جانشان را در سطح شهر رها کردند.

به گزارش مرور نیوز، یک منبع نظامی سوری از حمله پیش از ظهر امروز (دوشنبه) عناصر مسلح ناشناس به مقر نیروهای امنیتی سوریه در منطقه «المزیریب» در حومه درعا در جنوب سوریه خبر داد.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، او گفت که آن‌ها پس از ربودن هفت تن از نیروهای امنیتی جسد بی جانشان را در میدان «الغبشه» در شهرک «المزیریب» رها کردند.

در همین حال مرکز موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز نوشت که عناصر مسلح ناشناس در یک سال گذشته بارها به غیر نظامیان در روستاهای استان درعا حمله‌ور شده‌اند. آن‌ها در عملیات‌های ترور خود از انواع سلاح‌ها و مواد منفجره استفاده می‌کنند و تا کنون ۴۳۵ عملیات ترور انجام داده‌اند که در پی آن ۲۸۰ نفر از جمله ۶۱ غیر نظامی (شش زن و چهار کودک) نیز کشته شده‌اند.

ارتش سوریه در ۲۱ تیر ماه سال ۱۳۹۷ توانست کنترل شهر درعا و به مروز تمامی استان را به دست گیرد و طی توافقی با تروریست‌ها بخشی از آن‌ها راهی ادلب شدند؛ اما برخی از عناصر تروریستی در یک سال اخیر با نقض متعدد توافق، تا جایی پیش رفتند که توانستند کنترل شهر «الصنمین» در این استان را به دست گیرند که ارتش سوریه در اسفند سال گذشته با غلبه بر تروریست‌ها دوباره این شهر را آزاد کرد.