وزیر بهداشت آلمان با اشاره به عدم تولید واکسن برخی بیماری ها گفت: احتمال دارد تولید واکسن کرونا سال‌ها به طول بیانجامد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ینس اسپان» وزیر بهداشت آلمان اعلام کرد تولید واکسن کرونا می‌تواند سال‌ها طول بکشد.

وزیر بهداشت آلمان در شبکه تلویزیونی «ای آر دی» اعلام کرد اگر می‌شد ظرف چند ماه آتی به این (واکسن) دست یافت، بسیار خوشحال می‌شوم. اما این (تولید واکسن) می‌تواند سال‌ها زمان ببرد، زیرا مطمئنا موانعی بر سر راه آن وجود دارد، همانطور که این موضوع درباره برخی دیگر واکسن‌ها نیز صدق کرده است.

اظهارات وزیر بهداشت آلمان در پاسخ به ادعای دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا درباره ساخت واکسن کرونا بیان شد. رئیس جمهور آمریکا روز گذشته اعلام کرد تا پایان سال ۲۰۲۰ این کشور واکسن ضد ویروس کرونا را تولید خواهد کرد. اظهارات اسپان در تعارض با نظریات خوشبینانه رئیس‌جمهور آمریکا درباره تولید واکسن کرونا تا پایان سال میلادی جاری بود.

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی ، در حال حاضر ۸ واکسن برای مقابله با ویروس کرونا در مرحله آزمایش بالینی و ۹۴ نمونه نیز در مرحله ارزیابی پیش بالینی قرار دارند.

از سوی دیگر، نظرسنجی جدیدی که از سوی صندوق دموکراسی و پروژه UCLA به همراه «یواس‌ای تودی» انجام شد، نشان داد که یک سوم شهروندان آمریکایی که در این نظرسنجی شرکت کردند بر این باور بودند دولت دونالد ترامپ به واکسن کووید-۱۹ دسترسی دارد، اما آن را در اختیار عموم قرار نمی‌دهد.

ویروس کووید-۱۹ که برای اولین بار حدود چهار ماه پیش در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد، تاکنون بیش از ۳ میلیون نفر را در سرتاسر دنیا آلوده کرده است. سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه در جدیدترین آمار خود اعلام کرد نزدیک به ۲۳۸ هزار و ۷۳۰ نفر در جهان تاکنون قربانی ویروس کرونا شده اند.