ارتش ترکیه شب گذشته با حملات موشکی بخش هایی از سوریه و کردستان عراق را گلوله باران کرد.

به گزارش مرور نیوز، ارتش ترکیه شب گذشته (چهارشنبه) بار دیگر مناطق روستایی‌نشین در منطقه «اعزاز» در شمال سوریه را گلوله‌باران کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اصابت چند گلوله خماپاره به روستای «مرعناز» در منطقه اعزاز، موجب وارد آمدن خسارات مالی به خانه‌ها و دارایی‌های اهالی شد. از تلفات جانی احتمالی گزارشی منتشر نشده است.

به گفته منابع محلی، ارتش ترکیه و عناصر وابسته به این کشور تا کنون بارها روستاها و شهرک‌های واقع در منطقه «عفرین» و «اعزاز» در شمال حلب را با خمپاره و موشک هدف قرار داده‌اند که موجب وارد آمدن خسارات جانی و مالی و به اهالی شده است.

مرکز دیدبان حقوق بشر سوریه نیز گزارش داد که درگیری‌های شدیدی نیز میان عناصر وابسته به ترکیه با شبه‌نظامیان کُرد در محور «التویس» و «تل مضیق» در شمال حلب رخ داده و توپخانه ترکیه محور سد «الشهباء» را نیز گلوله‌باران کرده است.

در همین حال شمال عراق نیز از حملات موشکی ترکیه در امان نبوده و به گفته یک منبع محلی در منطقه کردستان عراق به وبگاه شفق نیوز، توپخانه ارتش ترکیه به بهانه هدف قرار دادن عناصر گروهک «پ.ک.ک» در روزهای سه شنبه و چهارشنبه روستاهای منطقه مرزی «زاخو» را به شدت گلوله‌باران کرده است.

در پی این حملات به کردستان عراق خطوط برق‌رسانی چهار روستا از شامگاه سه شنبه قطع و خسارات زیادی به روستای «کسیته» وارد آمده است. اهالی این روستاها نیز به شدت به هراس افتاده‌اند.