مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، روز گذشته اعلام کرد بیش از ۱۰۰ هزار نفر در ۲۴ ساعت گذشته به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که این رقم بالاترین آمار ابتلا در یک روز است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، روز گذشته اعلام کرد بیش از ۱۰۰ هزار نفر در ۲۴ ساعت گذشته به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که این رقم بالاترین آمار ابتلا در یک روز است.

آدهانوم در کنفرانس خبری در ژنو گفت «این رقم از ابتدای شیوع این ویروس بالاترین تعداد ابتلا در یک روز بوده است.» او در ادامه تاکید کرد «هنوز راه بسیار طولانی در پیش داریم. در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۶ هزار مورد ابتلای جدید به سازمان بهداشت جهانی گزارش شده که دو سوم این موارد ابتلا تنها در چهار کشور روی داده است.» با این حال او مشخص نکرد در کدام کشور‌ها رکورد ابتلا شکسته شده است.

آدهانوم در ادامه اضافه کرد «ما بسیار نگران افزایش آمار ابتلا در کشور‌هایی هستیم که درآمد پایین و یا متوسطی دارند.» او گفت «از این همه‌گیری درس‌های زیادی آموختیم. سلامتی هزینه نیست بلکه سرمایه است. برای زندگی در یک دنیای امن، تضمین سلامتی بالا گزینه درست نیست بلکه گزینه هوشمندانه است.»

براساس آمار رسمی که از سوی این سازمان گزارش شده است تاکنون کشور‌هایی که بیشترین تعداد ابتلا را داشته‌اند چهار کشور آمریکا، روسیه، برزیل و انگلیس هستند.

در این نشست خبری، دکتر مایک ریان، رئیس برنامه اضطراری سازمان جهانی بهداشت، نیز گفت «نقطه تراژدی ۵ میلیون ابتلا به زودی محقق می‌شود.» او همچنین تاکید کرد مردم نباید قرص هیدروکسی کلروکین را که برای درمان مالاریا به کار می‌رود مصرف کنند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز دوشنبه گفته بود برای پیشگیری از ابتلا به کرونا روزانه یک عدد قرص هیدروکسی کلروکین مصرف می‌کند.