مزارع کشاورزی سوریه در استان‌های حلب، الرقه و الحسکه به دستور ترامپ به آتش کشیده شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از اسکای نیوز عربی، یک رسانه آمریکایی فاش کرد سوزاندن محصولات مزارع کشاورزی در استان الحسکه سوریه به دستور دونالد ترامپ ، رئیس جمهور این کشور صورت گرفته است درست چند روز پس از آنکه دولت دمشق اعلام کرد نیرو‌های آمریکایی محصولات کشاورزی مزارع الحسکه را با استفاده از بالگرد‌های آپاچی و بالن‌های حراراتی به آتش کشیدند، روزنامه آمریکایی «اینترنشنال بیزنس تایمز» افشا کرد که رئیس جمهور آمریکا با این اقدام موافقت کرده است.

این رسانه آمریکایی در گزارش خود تاکید کرد سوزاندان محصولات مزارع کشاورزی سوریه به دستور مستقیم کاخ سفید انجام شد.

مقامات سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی اعلام کردند این اقدام آمریکا در شرایطی صورت می‌گیرد که همه گیری ویروس کرونا پیامد ناگوار ناامنی غذایی را در پی خواهد داشت. بنا به اعلام منابع آگاه، مزارع کشاورزی که در ۱۷ ماه می ‌در استان‌های حلب، الرقه و الحسکه محصولاتشان به آتش کشیده شد، نزدیک به ۳۰۰ هکتار مساحت داشته‌اند.

شبکه تلویزیونی المیادین اخیرا اعلام کرد بالن‌های حرارتی و آتش‌زای آمریکا بخش بزرگی از مزارع گندم نزدیک استان حسکه در شمال شرق سوریه را به آتش کشیده اند. پیش از این خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) نیز اعلام کرده بود ۳ روستا در غرب استان سویدا در جنوب این کشور دچار حریق گسترده‌ای شده اند.