دولت هنگ کنگ دونالد ترامپ را به دلیل مداخله در امور داخلی خود تهدید کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه الجزیره، دولت هنگ کنگ به آمریکا نسبت به مداخله در امور داخلی خود هشدار داده و عنوان کرد: هر گونه اقدام آمریکا در لغو وضعیت ویژه هنگ کنگ به مثابه یک شمشیر دو لبه خواهد بود این در حالیست که کری لام، رئیس اجرایی هنگ کنگ نیز به تلاش‌هایش برای جلب حمایت مردم از قوانین جدید امنیت ملی چین ادامه داد.

بیانیه دولت هنگ کنگ بعد از آن مطرح شد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: یک کنفرانس خبری مهم امروز جمعه درباره موضوعات مربوط به چین برگزار می‌کند و انتظار می‌رود که او در این کنفرانس خبری به اقدام مناقشه برانگیز پارلمان چین در وضع قوانین امنیت ملی جدید برای هنگ کنگ پاسخ دهد.

دولت هنگ کنگ در بیانیه خود عنوان کرد: هر گونه تحریم آمریکا یک شمشیر دو لبه است که نه فقط به منافع هنگ کنگ آسیب وارد خواهد کرد بلکه لطمه چشمگیری نیز به منافع آمریکا وارد می‌کند.

دولت هنگ کنگ به این موضوع اشاره کرد که مازاد تجاری آمریکا در تجارتش با هنگ کنگ از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ بیشترین مازاد تجاری در میان تمامی شرکای تجاری آن بوده است.

قوانین مناقشه برانگیز جدید چین به آژانس‌های اطلاعاتی این کشور اجازه می‌دهد که پایگاه‌هایی را در دولت شهر هنگ کنگ تاسیس کنند.

روز پنجشنبه وزارت امور خارجه آمریکا در گزارشی اعلام کرد: دیگر نمی‌تواند گواهی دهد که هنگ کنگ داشتن رفتاری متفاوت با چین را تضمین می‌کند.

لری کودلو، مشاور اقتصادی ارشد ترامپ هشدار داد: هنگ کنگ اکنون در وضعیتی قرار دارد که لازم است با آن هم در زمینه مسائل تجاری و هم مالی همچون چین رفتار کنیم.

در عین حال کری لام، رهبر اجرایی هنگ کنگ در بیانیه‌ای در قالب یک نامه سرگشاده به مردم این منطقه از شهروندان آنجا خواست دستانشان را برای پیگیری رویاهای ما به هم بدهند و اختلافات‌شان را کنار بگذارند.

او تاکید کرد: قوانین جدید چین به علت آنچه که او تهدید تروریستی خواند و همچنین به خاطر این که "سازمان‌های حامی استقلال طلبی و حق تعیین سرنوشت"، اقدام به ایجاد چالش در اختیارات پکن و دولت‌های محلی و مطالبه مداخله خارجی کرده‌اند، ضروری هستند.