براساس آخرین آمار اعلام شده شمار مبتلایان ویروس کرونا در آمریکا به ۱،۹۲۴،۰۵۱ نفر افزایش یافته است.

به گزارش مرور نیوز، روند افزایشی مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا همچنان ادامه دارد و این در حالی است که بخش گسترده‌ای از افکار عمومی و همچنین سیاسیون آمریکا واکنش دیرهنگام کاخ سفید به شیوع این بیماری را عامل آن می‌دانند.

برآوردهای وبگاه آماری «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت‌های آمریکا به صورت مجموع، ۲۲۲۶۸ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

بر این اساس، طی یک روز گذشته نیز ۱۰۳۱ آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به ویروس کووید۱۹ در آمریکا به ۱،۹۲۴،۰۵۱ نفر و تعداد قربانیان بر اثر این بیماری به ۱۱۰،۱۷۳ تن افزایش یافت.

پیش از این دانشگاه آمریکایی «جانز هاپکینز» گزارش داده بود که بر اساس برآوردهای خود، شمار مبتلایان قطعی به این بیماری در سراسر جهان از ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر عبور کرده است.

این در حالی است که دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا پیشتر درباره وضع خطرناک این کشور در صورت جواب ندادن درمان‌های کرونا هشدار داد و گفت موج دوم اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

نگرانی فزاینده‌ای در جمع متخصصان درمانی آمریکایی درباره موج دوم شیوع کرونا همزمان با فصل آنفلونزا وجود دارد که در آن صورت سیستم مراقبتهای بهداشتی آمریکا سرنگون خواهد شد. در همین حال جوامع پزشکی و علمی جهان در حال رقابت برای کشف یک درمان قابل اعتماد برای این ویروس هستند.

طبق آنچه که در رسانه‌های غربی منتشر شده است، مجموع نظامیان آمریکایی که در جنگ ویتنام کشته شدند، ۵۸ هزار و ۲۲۰ نفر بوده که مدت زیادی است قربانیان کرونا در این کشور از تلفات آن در ویتنام فراتر رفته است.