براساس اعلام آخرین آمار جهانی مجموع قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به ۱۱۱ هزار و ۹۸۹ نفر رسید.

به گزارش مرور نیوز، بعد از یک روز کاهش قربانیان روزانه کرونا در آمریکا ، آمار و ارقام جدید دانشگاه «جانز هاپکینز» نمایانگر افزایش مجدد قربانیان «کووید-۱۹» در این کشور است.

آمار و ارقام جدید دانشگاه جانز هاپکینز نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ ۹۹۹ مورد جدید بر اثر کرونا ویروس، مجموع قربانیان این ویروس در ایالات متحده آمریکا به ۱۱۱ هزار و ۹۸۹ نفر افزایش یافت.

این آمار همچنین نمایانگر افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان روزانه ویروس کرونا در آمریکا است به طوریکه در ۲۴ ساعت گذشته، ابتلای ۲۵ هزار و ۲۸ مورد جدید به کرونا در این کشور مورد تأیید قرار گرفت تا مجموع آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در آمریکا به یک میلیون و ۹۸۵ هزار و ۶۷۰ نفر برسد.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا را دو میلیون و ۴۵ هزار و ۵۴۹ نفر و مجموع قربانیان آن را در این کشور ۱۱۴ هزار و ۱۴۸ نفر گزارش کرده است. ایالت نیویورک با ۴۰۰ هزار و ۶۶۰ مورد ابتلا و ۳۰ هزار و ۶۰۳ مورد فوتی، همچنان کانون بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکا است.

طبق آمار و ارقام دانشگاه جانز‌ هاپکینز، تاکنون دستکم هفت میلیون و ۲۳۸ هزار و ۷۲۳ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که از آن میان ۴۱۱ هزار و ۱۷۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

در حالی بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در طول ۲۴ ساعت از زمان شیوع این ویروس در آمریکا تاکنون به ثبت رسیده است که در هفته‌های اخیر در پی قتل فجیع «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاه‌پوست آمریکایی به دست افسر پلیس «مینیاپولیس» ایالت مینه‌سوتا، اعتراضات سراسری در شهرهای آمریکا به خشونت و وحشیگری پلیس آمریکا در مقابل سیاهپوستان و اقلیت‌ها برگزار شد و بسیاری از کارشناسان بهداشتی هشدار دادند که این مسئله می‌تواند به تشدید شیوع کرونا در آمریکا منجر شود.