مقامات اسرائیلی آخرین وضعیت طرح الحاق کرانه باختری به رژیم صهیونیستی را تشریح کردند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری "معا"ی فلسطین، منابع سیاسی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که اجرای طرح اعمال حاکمیت بر غور اردن و کرانه باختری معانی و جوانب گسترده‌ای دارد زیرا توافق میان ائتلاف آبی - سفید و حزب لیکود اجازه می‌دهد این مسأله تنها از یکم ژوئیه به بعد به رای گذاشته ‌شود و همواره روی این جوانب اقداماتی صورت می‌گیرد و هدف این است که این گام در ماه‌های تابستان تا حداکثر ماه سپتامبر برداشته شود.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دو هفته پیش اعلام کرده بود که موعد نهایی برای اجرای طرح الحاق یکم ژوئیه است.

همچنین تایمز اسرائیل به نقل از مسؤولان ارشد اسرائیلی گزارش داد، نتانیاهو الحاق غور اردن و مناطق دیگر را به مرحله بعد موکول می‌کند.

براساس افشاگری این سایت اسرائیلی، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد الحاق سه کانون بزرگ شهرک سازی در کرانه باختری را قبل از گام‌های بعدی اعلام کند.

 

مسؤولان اسرائیلی گفتند، نتانیاهو ابتدا الحاق سه کانون شهرک‌سازی در کرانه باختری را اعلام خواهد کرد اما غور اردن و مناطق شهرک‌سازی دیگر جزو این مرحله نیستند.

 

کانون‌های شهرک‌سازی شامل "معالیه ادومیم" در شرق قدس،‌ "اریئیل" در شمال کرانه باختری و "غوش عتصیون" در جنوب آن هستند.

این کانون‌ها شامل بیش از ۸۰ درصد شهرک‌نشینان کرانه باختری می‌شوند که دولت‌های قبلی سعی در الحاق آنها در چارچوب تبادل اراضی با فلسطینی‌ها داشتند.

در همین راستا، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان امروز (چهارشنبه) به منظور رایزنی در خصوص طرح به اصلاح صلح آمریکا موسوم به "معامله قرن" و موضوع اجرای طرح الحاق که آلمان با آن مخالف دارد، وارد اراضی اشغالی می‌شود.

 

پیش‌بینی می‌شودماس این موضوع را با گابی اشکنازی، همتای اسرائیلی و نتانیاهو مطرح کند.