سخنگوی دولت یمن تصمیم سازمان ملل درخصوص حذف نام ائتلاف سعودی از فهرست حقوق کودکان را به شدت محکوم کرد.

به گزارش مرور نیوز، مقامات یمن اقدام دبیر کل سازمان ملل در حذف نام ائتلاف سعودی از فهرست ناقضان حقوق کودکان را محکوم کردند؛ «ضیف الله الشامی» سخنگوی دولت نجات ملی یمن گفت:« تصمیم سازمان ملل در حذف نام ائتلاف سعودی از فهرست ننگ ناقضان حقوق کودکان در یمن اعتیار این نهاد بین المللی و اصول آن را در بوته آزمایش قرار می‌دهد».

به گزارش شبکه المسیره، این مقام یمنی افزود: «این اقدام سازمان ملل به ائتلاف سعودی برای ارتکاب جرایم بیشتر جنگی علیه کودکان یمن چراغ سبز می‌دهد».

الشامی گفت: «تصمیم دبیر کل سازمان ملل کودکان یمن را اهداف ائتلاف دشمن قرار می‌دهد و سازمان ملل را شریک این جنایات می‌کند».

سخنگوی دولت نجات ملی یمن دبیر کل سازمان ملل و سازمان ملل را مسئول هر گونه جرم یا تخلفی علیه کودکان یمن از سوی ائتلاف سعودی دانست.

وزارت بهداشت یمن هم اقدام دبیر کل سازمان ملل در حذف نام ائتلاف سعودی از فهرست ننگ ناقضان حقوق کودکان را تقبیح کرد و گفت: «شکنندگی و ضعف سازمان ملل موجب شده است که این سازمان از دیدن اجساد تکه پاره شدن کودکان یمن ناتوان باشد در حالی که بیش از هفت هزار و ۷۳۲ کودک با موشک‌های ائتلاف شهید یا زخمی شده اند».

وزارت بهداشت یمن گفت: «محاصره یمن قریب به دو و نیم میلیون کودک یمنی زیر پنج سال را به سوء تغذیه مبتلا کرده است که بیش از نیم میلیون آنها دچار سوء تغذیه شدید هستند».

بر اساس این بیانیه ۵۰ درصد از مبتلایان و فوتی‌های بیماری وبا کودکان هستند، زیرا بیشتر در معرض ابتلا هستند، علاوه بر اینکه این بیماری با سوء تغذیه آنها همزمان شده که احتمال مرگشان را بالا می برد.

وزارت بهداشت یمن گفت: «کوری و کری سازمان ملل موجب شده که بیانیه سالیانه خود را درباره فهرست سیاه کشتار کودکان و  آمار و ارقام عربستان و ائتلاف آن در یمن را بی ‌تفاوت باشد و حتی شرم و انسانیت نداشته باشد».

در پایان این بیانیه خطاب به سازمان ملل آمده است:« اگر آمار و ارقام کودکان قربانی شاخصی برای قراردادن ائتلاف در فهرست سیاه نبوده، آیا پول‌های عربستان معیار اول و آخر در گزارش‌هایتان بوده است؟».