رئیس جمهور آمریکا فرمانی جدید "فشار بر گردن"توسط پلیس را بصورت مشروط مجاز دانست.

به گزارش مرور نیوز به نقل از یورونیوز، دونالد ترامپ رئیس‌ جمهوری آمریکا با امضای فرمانی اجرایی استفاده از یکی از روش‌های بحث برانگیز برای بازداشت مظنونان از سوی پلیس را محدود کرد. در این فرمان اجرایی پیش بینی شده است که ماموران پلیس تنها هنگامی اجازه استفاده از روش موسوم به «خفه کردن» یا فشار بر گردن را خواهند داشت که جان مامور پلیس در خطر باشد.

رئیس جمهوری ایالات متحده که در روزهای اخیر بر رعایت «قانون و نظم» تاکید زیادی کرده با امضای این فرمان اجرایی به دنبال اصلاحات محدود در اداره‌های پلیس آمریکا است.

موج اعتراض‌ها به پلیس در آمریکا پس از کشته شدن جورج فلوید ، مرد سیاهپوست ۴۶ ساله به دست پلیس در شهر مینیاپولیس در روز ۲۵ مه آغاز شد.

در فرمان اجرایی دونالد ترامپ تشویق اداره‌های پلیس سراسر آمریکا به رعایت «معیارهای حرفه‌ای در سطح بالا» پیش بینی شده است. با این حال این فرمان اجرایی احتمالا نمی‌تواند رضایت معترضان به پلیس را که خواستار ممنوعیت بدون قید و شرط استفاده از روش «خفه کردن» یا فشار بر گردن هستند، جلب کند.

دونالد ترامپ تاکید کرد که با تصمیم‌های «افراطی» برای انحلال اداره‌های پلیس شهرها یا قطع بودجه آنها مخالف است. شورای شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتا تصمیم به انحلال اداره پلیس این شهر گرفته است.