به گزارش منابع رسمی با رد پیشنهاد آشتی کره جنوبی با کره شمالی باید دید آیا بحران و اختلاف پیش آمده بین دو کشور به جنگ ختم می شود یا خیر.

به گزارش مرور نیوز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) امروز (چهارشنبه) گزارش کرد که کره شمالی پیشنهاد کره جنوبی برای اعزام نمایندگان ویژه به منظور کاهش تنش‌های میان دو کشور را رد کرده و متعهد شده که نظامیان خود را مجدداً در مناطق مرزی مستقر کند.

خبرگزار رویترز گزارش کرد، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) درست یک روز بعد از آن این خبر را منتشر کرد که پیونگ‌یانگ در اقدامی، دفتر ارتباطات هماهنگی دو کُره را در منطقه مرزی منفجر کرد و تمامی ارتباطات با کره جنوبی را قطع کرد.

طبق این گزارش، روز دوشنبه هفته جاری، مون پیشنهاد اعزام «چونگ ایو یونگ» مشاور امنیت ملی خود و «سو هو» رئیس سازمان اطلاعاتی کره جنوبی بعنوان نمایندگان ویژه سئول به کره شمالی را مطرح کرد و خبرگزاری رسمی کره شمالی در گزارشی نوشت که «کیم یو جونگ» خواهر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و یکی از مقام‌های ارشد حزب حاکم «قاطعانه این پیشنهاد بی‌موقع و شوم را رد کرد».

خبرگزاری KCNA در گزارش خود نوشت: « حل بحران فعلی میان کره شمالی و کره جنوبی که در نتیجه بی‌کفایتی و بی‌مسئولیتی مقام‌های کره جنوبی به وجود آمده، غیرممکن است و و تنها زمانی به پایان می‌رسد که هزینه مناسبی برای آن پرداخته شود».

این روزنامه سپس در گزارش خود تصاویری را مربوط به قبل و بعد از انفجار دفتر ارتباطات هماهنگی میان دو کره در منطقه مرزی به همراه یکسری مقالات و یادداشت‌های روزنامه KCNA در انتقاد از کره جنوبی را منتشر کرد.

در پی تشدید تنش‌ها میان دو کُره، دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی (کاخ آبی) امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که انتقادات اخیر کره شمالی از «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی بی‌اساس و احمقانه است و اینکه سئول دیگر رفتارهای غیرمنطقی کره شمالی را نخواهد پذیرفت.

چندی پیش خواهر کوچکتر رهبر کره شمالی در اولین بیانیه رسمی خود به انتقاد از دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی پرداخت که در خصوص آزمایش موشکی کره شمالی ابراز نگرانی کرده بود.

از طرف دیگر، خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از سخنگوی ستاد مشترک ارتش این کشور از تصمیم پیونگ یانگ برای استقرار واحدهای نظامی در منطقه کوهستانی «کومگانگ» و همچنین در نزدیکی شهر صنعتی «کائه سونگ» برای مقابله با اقدامات احتمالی کره جنوبی خبر داد.