نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد تحت هیچ شرایطی تشکیل کشور فلسطین را به رسمیت نمی‌شناسیم.

به گزارش مرور نیوز، خبرگزاری آناتولی به نقل از شبکه هفت اسرائیل گزارش داد، میکی زوهار، رئیس ائتلاف کابینه رژیم صهیونیستی در صفحه کاربری خود در فیسبوک نوشت: در جلسه حزب لیکود که روز دوشنبه برگزار شد، من و دوستانم طرح صلح آمریکا موسوم به "معامله قرن" را با دقت بررسی کردیم و دوست دارم برخی افکار مهم را با شما در میان بگذارم.

میکی زوهار همچنین تصریح کرد، بنیامین  نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بدون هیچ‌گونه ابهامی اعلام کرد که هرگز و تحت هیچ شرایطی کنست و یا دولت اسرائیل، اصل تشکیل کشور فلسطین را به رسمیت نمی‌شناسند.

وی تاکید کرد: معامله قرن در کنست هرگز مورد رای قرار نخواهد گرفت، این موضوع می‌تواند پایه و اساس مذاکرات باشد اما ما را ملزم به تشکیل کشور فلسطین نمی‌کند.

در همین راستا، دیوید الحیانی، رئیس شورای شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری از تغییر موضع نتانیاهو در قبال معامله قرن استقبال کرد و گفت: هنگامی که در جریان تغییر موضع نتانیاهو در قبال معامله قرن قرار گرفتم و شنیدم که وی گفت تحت هیچ عنوانی کشور فلسطین را به رسمیت نمی‌شناسد، خوشحال شدم.

در ۲۸ ژانویه ۲۰۱۹ دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از طرح به اصلاح صلح موسوم به "معامله قرن" رونمایی کرد که شامل بندهایی است که اکثر حق و حقوق فلسطینیان را نادیده می‌گیرند.