سخنگوی رسمی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق از آغاز مرحله سوم عملیات ارتش برای سرکوب بقایای گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از شبکه خبری السومریه، «یحیی رسول» سخنگوی رسمی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق از آغاز مرحله سوم عملیات «قهرمانان عراق» برای پاکسازی و تفتیش مناطقی در استان صلاح‌الدین و مرزهای آن از 3 محور به دستورنخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح و نظارت عملیات مشترک خبر داد.

رسول طی صدور بیانیه‌ای سه محور مشخص شده در این عملیات را به شکل زیر شرح داد:

- وزارت دفاع از طریق فرماندهی نیروهای زمینی ، به نمایندگی از بخش‌هایی از (فرماندهی عملیات صلاح الدین ، ​​فرماندهی عملیات سامرا و فرماندهی عملیات دیالی) و بخش‌هایی از لشکر نهم زرهی و تیپ نیروهای ویژه.

- وزارت کشور: واحدهای فرماندهی نیروهای پلیس فدرال ، فرماندهی تیم واکنش سریع ، گروه‌های ضربت و ادارات پلیس تاکتیکی و همچنین واحدهای پلیس فدرال در داخل مقر پیشرفته فرماندهی عملیات مشترک در کرکوک.

-هیئت حشد شعبی : بخش‌هایی از تیپ‌های حشد شعبی در دیالی و صلاح‌الدین و سامرا و کرکوک. همچنین طبق اطلاعات شناسایی دقیق از همه مراکز اطلاعاتی که در این عملیات مشارکت دارند٬ عملیات مذکور همچنین با پشتیبانی فرماندهی نیروی هوایی و هواپیماهای ارتش و نیز ائتلاف بین‌المللی انجام می‌شود.

یحیی رسول اضافه کرد که این عملیات با هدف تفتیش و پیگرد عناصر تروریستی و تحت تعقیب٬ یافتن مخفیگاه‌های گروه تروریستی داعش و تجهیزات جنگی آن و تقویت امنیت و ثبات در این مناطق مساحتی از ( 4853 ) کیلومتر مربع را مورد هدف قرار می‌دهد.