پلیس فرانسه یک سیاهپوست آفریقایی را در نزدیکی برج ایفل با روش فشار روی گردن به قتل رساند.

به گزارش مرور نیوز، خبرگزاری فرانسه نوشته خانواده یک مأمور تحویل به نام «سدریک چوویات» می‌گویند او ژانویه گذشته بعد از دستگیر شدن توسط پلیس فرانسه به دلیل فشار روی گردن جانش را از دست داده است.

پلیس ماه ژانویه سدریک را که اصالتاً از شمال آفریقا است در نزدیکی برج ایفل برای انجام یک بازرسی متوقف کرد، اما او وارد مجادله با مأمورها شد.

بررسی ویدئوهایی که به دست خبرگزاری فرانسه نشان می‌دهد او قبل از آنکه جانش را از دست دهد ۷ بار گفته است: «دارم خفه می‌شوم.»

هنگامی که پرسنل امداد بالای سر او رسیدند نبضش قطع شده بود و قادر به نفس کشیدن نبود. او به بیمارستان منتقل شد و دو روز بعد اعلام شد که فوت کرده است.

چهار مأمور پلیس هفته گذشته بابت این حادثه احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفتند اما برای آنها توبیخی در نظر گرفته نشده است.

سوفیا، دختر سدریک در یک کنفرانس خبری گفت: «هنوز نمی‌دانیم چرا آنها از کار معلق نشده‌اند، ضمن اینکه نمی‌دانیم چرا روش استفاده از فشار روی گردن ممنوع نشده است.»

او اضافه کرد: «ما خواستار پاسخی قاطع از امانوئل ماکرون هستیم.»

فرانسه در هفته‌های گذشته شاهد وقوع چندین تظاهرات برای اعتراض به خشونت و نژادپرستی پلیس بوده است. الهام‌بخش این تظاهرات‌ها، اعتراضات گسترده در آمریکا برای اعتراض به قتل نژادپرستانه «جورج فلوید» بود.

جورج فلوید مرد سیاه‌پوست ۴۶ ساله‌ای بود که یک مأمور پلیس سفیدپوست بعد از بازداشتش زانوی خودش را روی گردن او گذاشت. این برخورد خشن به مرگ او منجر شد.