نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل به روسای این سازمان نامه انتقادی نوشت.

به گزارش خبرگزاری موج، «ریاض المنصور» نماینده دائم تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل سه نامه مشابه به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، رئیس دوره‌ای شورای امنیت در این ماه (فرانسه) و رئیس مجمع عمومی فرستاد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، المنصور در این نامه‌ها که به مناسبت سالروز صدور منشور سازمان ملل (۲۶ ژوئن) به مقامات مذکور فرستاد، خواستار حمایت از منشور مذکور و تعهد به اهداف آن شد.

وی همچنین جامعه بین‌الملل را به حمایت از حق تعیین سرنوشت و حقوق اساسی انسانی و کرامت تمام ملت‌ها از جمله ملت فلسطین فراخواند.

المنصور افزود، به دلیل متشنج شدن وضعیت در فلسطین از جمله قدس شرقی و ادامه تنش‌ها در نتیجه جنایات غیرقانونی رژیم اسرائیل علیه ملت فلسطین، درخواست وی از هر زمان دیگری فوریتر است.

وی تأکید کرد: در نتیجه عزم اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری وضعیت به شکل خطرناکی رو به وخامت است... علیرغم تمام هشدارها، اسرائیل به اقدامات غیرقانونی خود در راستای مقدمه‌چینی برای الحاق رسمی اراضی و رفتن به سمت شهرک‌سازی، تخریب منازل بیشتر فلسطینی‌ها و آواره کردن غیرنظامیان فلسطینی بیشتری با توسل به زور ادامه می‌دهد.

منصور سپس قصد رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری را جنایتی دیگر در ادامه سلسله جنایت‌های رژیم صهیونیستی خواند و افزود، پایان اشغالگری در فلسطین مسؤولیتی بین‌المللی است که جهان نباید از این به بعد از آن شانه خالی کند.