لبنان در پی مداخلات سفیر آمریکا در بیروت وی را به ساختمان وزارت خارجه احضار کرد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از روسیاالیوم، "ناصیف حتی"، وزیر خارجه لبنان امروز یکشنبه دوروتی شیا، سفیر آمریکا در بیروت را احضار کرد قرار است حتی روز دوشنبه با شیا دیدار کرده و مراتب اعتراض لبنان را به مداخلات وی ابلاغ کند و اینکه مطابق معاهده وین، هیچ سفیری حق مداخله در امور داخلی کشور دیگری ندارد و نباید سخنان وی حاوی مطالب تحریک‌آمیز علیه گروه‌های لبنانی باشد که در قدرت شریک هستند.

در همین حال وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای در واکنش به حکم دادگاه لبنان که تمامی رسانه‌های فعال در داخل لبنان را از هرگونه مصاحبه با سفیر آمریکا به مدت یکسال منع کرده، مدعی شد، "حتی فکر کردن به استفاده از دستگاه قضایی برای خاموش کردن آزادی بیان و آزادی مطبوعات نابخردی و ترحم‌آور است. ما در کنار ملت لبنان و علیه سانسور حزب‌الله هستیم".

محمد مازح، قاضی امور فوریتی لبنان طی حکمی تمامی رسانه‌های فعال در داخل لبنان را از هرگونه مصاحبه با دوروتی شیا، سفیر آمریکا در لبنان و انتشار اظهارات وی به مدت یکسال منع کرد و دلیل صدور این حکم را اظهارات مداخله‌جویانه شیا عنوان کرد که ثبات کشور را برهم زده و مردم لبنان را علیه یکدیگر تحریک می‌کند.

پیش از این شیا در مصاحبه تلویزیونی مدعی شده بود: " دبیرکل حزب‌الله ثبات لبنان را تهدید می‌کند و این حزب مانع راه حل اقتصادی در لبنان می شود".