رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: ما باید تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کنیم و باید سریعا این تحریم‌ها را عملی کنیم.

به گزارش مرور نیوز به نقل از ام‌اس‌ان‌بی‌سی، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به دلیل گزارش‌ها درباره ادعای رشوه روسیه به گروه طالبان برای کشتن نیرو‌های آمریکا و ناتو در افغانستان اعلام کرد باید سریعا تحریم‌هایی علیه روسیه از سوی ایالات متحده اعمال شود.

نانسی پلوسی گفت: «ما باید تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کنیم و باید سریعا این تحریم‌ها را عملی کنیم.»

اخیرا روزنامه نیویورک‌تایمز در مقاله‌ای مدعی شد مقامات اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که یک واحد اطلاعات نظامی روسیه به صورت مخفیانه به شبه‌نظامیان مرتبط با طالبان برای کشتن نیرو‌های ائتلاف و نظامیان آمریکایی در افغانستان پاداش پیشنهاد داده است.

این گزارش مدعی است آمریکا چند ماه پیش به این نتیجه‌گیری رسیده است که این واحد روسی که با تلاش‌های ترور و دیگر عملیات‌های پوششی در اروپا با هدف بی‌ثبات کردن غرب یا انتقام گرفتن از عهدشکن‌ها ارتباط داشته است، به صورت مخفیانه برای حملات موفقیت‌آمیز سال گذشته جایزه پیشنهاد کرده بود.

با این حال دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با رد گزارش نیویورک‌تایمز مبنی بر اینکه وی در جریان اطلاعاتی درباره این گزارش‌ها قرار گرفته است‌، از خود دفاع کرد. کاخ سفید نیز این گزارش نیویورک‌تایمز را رد کرده است.