علی النعمانی خطیب جریان صدر در مسجد کوفه استان نجف امروز جمعه ؛ تحریم میلیونی رسانه های عربستانی که پس از توهین ماه گذشته خود به مردم عراق در روزنامه الشرق الاوسط عذر خواهی نکردند را خوستار شد.

به گزارش مرور نیوز، رسانه های عربستانی با انتشار گزارش جعلی تحت عنوان هشدارهای بین‌المللی درباره بارداری نامشروع در کربلا ونسبت دادن تهمت های ناروا به زائران سید الشهداء نه تنها از سازمان بهداشت جهانی عذر خواهی نکردند بلکه از عذرخواهی از مردم عراق هم طفره رفته کرامت مردم عراق را زیر سوال بردند.

النعمانی افزود: اعتبار وموفقیت رسانه های دیداری وشنیداری منوط به زیادی مخاطبان وبینندگان آن است به همین دلیل ما از مردم شرافتمند عراق می خواهیم رسانه های عربستانی مشکوک از جمله روزنامه الشرق الاوسط ،الحیاة و شبکه های تلویزیونی العربیه والعربیه الحدث را تحریم کنند.

وی ادامه داد اگر دولت محترم و غیرتمند عراق با این تجاوز قاطعانه برخورد کند رسانه های وقیح عربستان دیگر به خود اجازه توهین به مردم عراق را نمی دهند وما از دولت وملت عراق می خواهیم به اهانت های رسانه های مذکور برخورد قاطعانه کنند.

النعمانی تاکید کرد رسانه های عربستانی به روش های مختلف در پی ایجاد فتنه در عراق وسیاه نمایی وجهه مردم و اعتقادات آنها هستند وتنها پاسخ محکم به آنها تحریم وحذف این رسانه هاست.

روزنامه الشرق الاوسط عربستان روز یکشنبه 20 نوامبر ( 30 آبان) گزارش دروغیی را به نقل از سازمان جهانی بهداشت درباره ازدواج و بارداری نامشروع در کربلا منتشر کرد که خشم عراقی‌ها را برانگیخته و بغداد را واداشت تا خواهان عذرخواهی رسمی این روزنامه شود. سازمان جهانی بهداشت نیز چنین گزارشی را تکذیب کرد.

روزنامه سعودی الشرق الاوسط در پی انتشار خبری دروغین در برخی سایت‌های نامعتبر عراقی روز یکشنبه مدعی شد: گریگوری هارتل، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای اعلام کرد که مناسبت‌های دینی در عراق شاهد درهم آمیخته شدن هیئت‌هایی است که از خارج از عراق به ویژه از ایران و کشورهای مجاور می‌آیند. در پی زیارت اربعین پارسال ۱۶۹ زن عراقی به صورت ناخواسته حامله شدند.

این در حالی است که پس از انتشار این خبر سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای این خبر را یک خبر دروغین دانست و اعلام کرد که این سازمان بار دیگر سوءاستفاده از نامش در اخبار دروغین را محکوم می‌کند.

پس از اینکه روزنامه الشرق الاوسط این خبر را از سایت اینترنتی خود حذف کرد، دفتر نخست وزیری ووزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن انتشار اخبار دروغین، از این روزنامه خواست رسما از مردم عراق عذرخواهی کند.

میسون الدملوجی، رئیس کمیسیون فرهنگ و رسانه پارلمان عراق نیز در بیانیه‌ای از روزنامه الشرق الاوسط خواستند از مردم عراق عذرخواهی کند.