شماری از مردم هند بعد ازظهر جمعه با تجمع در خیابان 'جنتر منتر' پایتخت هند به سفر 'سرتاج عزیز' مشاور نخست وزیرپاکستان در امور خارجی و رئیس دستگاه دیپلماسی این کشور به هند اعتراض کردند.

به گزارش مرور نیوز، قرار است رئیس دستگاه دیپلماسی پاکستان روز شنبه برای شرکت در کنفرانس قلب آسیا که از فردا به مدت دو روز با شرکت بیش از 30 کشور در امریتسار پنجاب برگزار می شود، وارد هند شود.

معترضان با سردادن شعارهایی ضد پاکستانی ، تصاویر 'سرتاج عزیز' را به آتش کشیدند.

این افراد در شعارهایی نسبت به انجام هر گونه گفت وگو با پاکستان اعتراض کردند.

تنش بین هند و پاکستان در چند ماه گذشته به دنبال حمله شبه نظامیان به پایگاه ارتش هند در شمال کشمیر که منجر به کشته شدن چند نفر از نظامیان این کشور شد افزایش یافته است.

'بخشی از کشمیر در خاک هند و بخش دیگر در پاکستان قرار دارد و هر دو ادعای مالکیت بر تمام آن را دارند و این یکی از مهمترین اختلاف های دو کشور بوده است

اختلاف بر سر کشمیر یکی از مهمترین علت تنش بین هند و پاکستان در بیش از شش دهه بین دوکشور بوده است .

هند و پاکستان پس از استقلال و جدایی از یکدیگر در سال 1947 تاکنون دو بار بر سر این منطقه با هم وارد جنگ شده اند.

هند نیز در آستانه برگزاری کنفرانس با سخت ترکردن موضع این کشور برای گفت وگو با پاکستان از اسلام آباد خواست که قبل از هرگونه گفت وگویی به حمایت از تروریسم فرامرزی پایان دهد.

'ویکاس سواروپ ' سخنگوی وزارت امور خارجه روز جمعه در واکنش به اعلام آمادگی مقامات پاکستانی برای گفت وگو با هند در حاشیه کنفرانس قلب آسیا در 'امریتسار ' پنجاب هند که ازشنبه به مدت دو روز برگزار می شود افزود: هند آماده گفت وگو با پاکستان است ولی هرگز تروریسم را به عنوان روشی جدید در رابطه دوجانبه قبول نمی کند.

مقامات دو کشور تاکنون هرگونه برنامه ریزی برای انجام دیداری دوجانبه در حاشیه این اجلاس را رد کرده اند.