سخنگوی کاخ سفید می‌گوید انتظار می‌رود رئیس جمهور آمریکا طرح تمدید تحریم‌های ۱۰ ساله علیه ایران را امضا کند.

به گزارش مرور نیوز، اریک شولتز سخنگوی کاخ سفید امروز جمعه اعلام کرد پیش بینی می‌کند باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، طرح تمدید تحریم های ایران را امضا کند.

وی گفت به نظر نمی‌رسد تمدید قانون تحریم‌های ایران موسوم به داماتو، تداخلی با توافق هسته‌ای ایران داشته باشد، و انتظار می‌رود باراک اوباما، مصوبه کنگره در این زمینه را تأیید کند.

شولتز در واکنش به تصویب طرح تمدید تحریم‌های ایران در سنای آمریکا، گفت که معتقد نیستیم تمدید تحریم‌های ایران ضروری بود، اما در عین حال معتقدیم که این مصوبه تداخلی با برجام نخواهد داشت.

وی در ادامه افزود: جان کری همچنان این اختیار را دارد تا به تعلیق بندهای مطرح‌شده در برجام ادامه دهد، تا این توافق نقض نشود.

یک مقام ارشد دولت اوباما نیز امروز گفت انتظار می‌رود باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، نیز این طرح را امضا کند.

این مقام ارشد کاخ سفید در مصاحبه با پایگاه خبری هیل، از امضای این طرح توسط اوباما طی 10 روز آینده خبر داد، این در حالی است که اوباما همواره اعلام کرده بود هرگونه طرحی را که توفق هسته‌ای با ایران را با خطر روبه‌رو کند و نقض آن محسوب شود، وتو خواهد کرد.

کنگره آمریکا پیشتر در سال 2006 به تمدید 10 ساله این تحریم‌ها رأی داده بود و با رأی اخیر کنگره، این قانون تا سال 2026 تمدید شده است.