براساس آمارهای اعلام شده مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا تا کنون به سه میلیون و ۳۰۲ هزار و ۶۹۵ نفر رسیده است.

به گزارش مرور نیوز، طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به ۱۳۵ هزار و ۱۷۶ نفر افزایش یافت و از طرف دیگر، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته به سه میلیون و ۳۰۲ هزار و ۶۹۵ نفر افزایش یافته است.

با این حال، پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا را سه میلیون و ۴۱۳ هزار و ۹۹۵ نفر و مجموع قربانیان آن را در این کشور ۱۳۷ هزار و ۷۸۲ نفر گزارش کرده است.

طبق آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون دستکم ۱۲ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۴۹۶ نفر از مردم سراسر جهان به «کووید-۱۹» آلوده شده‌اند و از آن میان ۵۶۸ هزار و ۵۱۱ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و هفت میلیون و ۹۲ هزار و ۴۲۵ نفر بهبود یافته‌اند.

ایالات متحده آمریکا در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار و ارقام مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس قرار دارد و پس از آن برزیل با یک میلیون و ۸۶۴ هزار و ۶۸۱ مورد ابتلا و ۷۲ هزار و ۱۰۰ مورد فوتی و هند با ۸۴۹ هزار و ۵۵۳ مورد ابتلا و ۲۲ هزار و ۶۷۴ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم جدول کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا قرار دارد.

شبکه سی ان ان نیز گزارش کرد که اداره بهداشت و درمان فلوریدا، آمار روزانه مبتلایان به کرونا را ۱۵ هزار و ۲۹۹ نفر گزارش کرد که این بیشترین آمار روزانه مبتلایان به کرونا در ایالات آمریکا از زمان شیوع این ویروس محسوب می‌شود.

 

طبق این گزارش، در سراسر آمریکا، بیش از نیمی از ایالات این کشور در مقایسه با هفته گذشته با افزایش آمار روزانه ابتلا به کووید-۱۹ روبرو بوده‌اند و در همین راستا بیش از نیمی از ایالات آمریکا از برنامه‌های پیشین خود برای بازگشایی کسب و کارها عقب‌نشینی کرده‌اند.

سی ان ان در بخشی از گزارشی خود نوشت که دستکم ۳۳ ایالت آمریکا در مقایسه با هفته گذشته، با افزایش آمار روزانه مبتلایان به کرونا مواجه بوده‌اند که شامل آلاباما، آرکانزاس، کالیفرنیا، کلرادو، کنتیکت، فلوریدا، جورجیا، هاوایی، آیداهو، ایلینوی، ایندیانا، آیوا، کانزاس، کنتاکی، لوئیزیانا، ماساچوست، میشیگان، مینه‌سوته، میسوری، مونتانا، نبراسکا، نیومکزیکو، کارولینای شمالی، داکوتای شمالی، اوکلاهما، اوهایو، پنسیلوانیا، تگزاس، یوتا، ورمونت، ویرجینیا، ویرجینیای غربی و ویسکانسین می‌شود.

وضعیت در ۱۴ ایالت ثابت است و تغییری در آن مشاهده نشده است که شامل ایالات آلاسکا، آریزونا، مریلند، میسیسیپی،نوادا، نیوهمپشایر، اورگان، نیویورک، رودآیلند، کارولینای جنوبی، داکوتای جنوبیف تنسی، واشنگتن و ویومینگ می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت به تازگی  اعلام کرده در شرایطی که نشانه‌هایی از افزایش شیوع ویروس کرونا وجود دارد بالا رفتن آمار جهانی مرگ و میر ناشی از این بیماری نباید مایه تعجب شود.  دکتر «مایک رایان»، مدیر اجرایی برنامه فوریتهای پزشکی سازمان بهداشت جهانی در یک نشست خبری در «ژنو» گفت: «موارد ابتلا به ویروس کرونا در ماه ژوئن (تیر) در سراسر جهان به سرعت افزایش یافت، در حالی که آمار فوتی‌ها به طرز شگفت آوری کم شد.»