وزارت خارجه چین از تحریم یک شرکت تسلیحاتی آمریکایی در پی اقدامات اخیر خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، وزارت خارجه چین امروز (سه‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که پکن تحریم را علیه شرکت تسلیحاتی «لاکهید مارتین» آمریکا به واسطه جدیدترین اقدام واشنگتن در فروش تسلیحات به تایوان تحمیل خواهد کرد.

شبکه روسی «اسپوتنیک» در این خصوص گزارش کرد، روز پنجشنبه هفته گذشته، ایالات متحده، آمریکا با بسته ۶۲۰ میلیون دلاری برای ارتقای موشک‌های سطح به هوای پاتریوت تایوان موافقت کرد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده بود که شرکت لاکهید مارتین پیمانکار اصلی این پروژه خواهد بود و آن را در راستای منافع ملی و اقتصادی آمریکا توصیف کرده بود.

از طرف دیگر، وزارت دفاع تایوان نیز اعلام کرده بود که احتمالاً این پروژه از ماه آینده میلادی (آگوست) اجرایی خواهد شد.

تنش‌ها بین آمریکا و چین در هفته‌های اخیر بر سر مسائل مختلف از شیوع ویروس کرونا و اتهام‌زنی‌های مستمر واشنگتن به پکن گرفته تا اختلافات بر سر مسائلی از قبیل هنگ‌کنگ، تایوان، فعالیت‌های شرکت‌های بزرگ چینی از قبیل «هوآوی» به سطحی بی‌سابقه رسیده است.

در ادامه تنش‌های به وجود آمده بین واشنگتن و پکن و اقدامات یکجانبه آمریکا در تحریم مقامات چینی، دولت چین روز گذشته (دوشنبه) از اعمال تحریم‌هایی علیه قانون‌گذاران آمریکایی خبر داد که در در لیست افراد تحریم‌شده وی، نام «مارکو روبیو» و «تد کروز» که هر دو سناتور جمهوری‌خواه و از منتقدان برجسته چین هستند به چشم می‌خورد.