براساس آمارهای رسمی اعلام شده مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا به سه میلیون و ۴۲۹ هزار و ۷۲ نفر رسید.

به گزارش مرور نیوز، طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکنیز»، در ۲۴ ساعت گذشته، آمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا با رکورد تازه ۶۶ هزار و ۱۶ مورد، به سه میلیون و ۴۲۹ هزار و ۷۲ نفر رسید.

طبق آمار و ارقام ارائه شده دانشگاه جانز هاپکینز، در ۲۴ ساعت گذشته، دستکم ۸۴۸ نفر در ایالات متحده آمریکا بر اثر ویروس «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این ویروس در این کشور به ۱۳۶ هزار و ۴۳۰ نفر رسید.

با اینحال، پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را سه میلیون و ۵۴۵ هزار و ۷۷ نفر و مجموع قربانیان آن را در این کشور ۱۳۹ هزار و ۷۷ نفر گزارش کرده است.

طبق آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون دستکم ۱۳ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۶۵۱ از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان ۵۷۷ هزار و ۹۵۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند و هفت میلیون و ۳۷۴ هزار و ۴۸۴ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار و ارقام مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس قرار دارد و بعد از آن برزیل با یک میلیون و ۹۲۶ هزار و ۸۲۴ مورد ابتلا و ۷۴ هزار و ۱۳۳ مورد فوتی و هند با ۹۰۶ هزار و ۷۵۲ مورد ابتلا و ۲۳ هزار و ۷۲۷ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.

مروری بر آمار و ارقام روزهای اخیر درباره مبتلایان به کرونا نشان می‌دهد که آمار و اراقام مبتلایان به این ویروس ناشناخته در کالیفرنیا روندی صعودی داشته است و در پی آن مقام‌های این ایالت مجدداً به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کووید-19، محدودیت‌های لغو شده را بازگرداندند.

«گوین نیوسام» فرماندار ایالت کالیفرنیا روز گذشته (دوشنبه) دستور توقف فوری تمامی فعالیت‌های محیط‌های سربسته از جمله رستوران‌ها، باشگاههای شبانه، مراکز تفریحی، باغ‌وحش‌ها و موزه‌ها را صادر کرد.

طبق آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز، بیش از ۳۳۰ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ و بیش از هفت هزار مرگ مرتبط با این ویروس را ثبت کرده است.

بر اساس گزارش شبکه «بی بی سی»، وضع مجدد محدودیت‌ها در ایالت کالیفرنیا با جمعیتی حدود ۴۰ میلیون نفر به واسطه افزایش ۲۰ درصدی تعداد مبتلایان به کرونا در دو هفته اخیر و همچنین افزایش شمار شهروندان این ایالت که هم‌اکنون نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند، صورت گرفته است.

علاوه بر کالیفرنیا، ایالات فلوریدا، آریزونا و تگزاس نیز هم‌اکنون به کانون‌های بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده تبدیل شده‌اند.

بی بی سی گزارش کرد که با اینحال در شهر نیویورک که در ساحل شرقی قرار گرفت هاست و در ماه آوریل یکی از بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در جهان را به خود تخصیص داده بود، برای اولین بار در چهارماه اخیر، هیچ تلفاتی مرتبط با این ویروس نداشت.

دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا بارها در خصوص گسترش شیوع کرونا در این کشور با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا وارد گفت‌وگو شده است و در خصوص افزایش آمار روزانه مبتلایان به این ویروس هشدار داده است و تعجیل ایالات این کشور برای بازگشایی زودهنگام را علت افزایش این آمار و ارقام می‌داند.