سخنگوی رسمی فرماندهی عملیات الحشد الشعبی از انهدام مقرهای مخفی داعش در عراق خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، «صادق الحسینی» سخنگوی رسمی فرماندهی عملیات الحشد الشعبی در دیالی از موفقیت های نیروهای این سازمان در این عملیات خبر داد.

الحسینی تأکید کرد که نیروهای الحشد الشعبی با حمایت نیروی هوایی عراق، مقرهایی از داعش را منهدم کردند که از سال 2003 تا کنون، پای نیروهای امنیتی بدان نرسیده بود.

شبکه خبری «آفاق» به نقل از این فرمانده عراقی گزارش داد، نیروهای الحشد در جریان چهارمین عملیات «ابطال العراق» موفق شدند بیش از هفت مقر داعش را در مناطق بین شمال «المقدادیه»، «حوض حمرین» و اطراف رود دیالی منهدم کنند.

وی خاطر نشان کرد، نیروهای الحشد همچنین سه مخفیگاه داعش را در این منطقه تخریب کردند. این مخفیگاه‌ها، منبع تأمین مواد منفجره، تجهیزات و مواد غذایی داعش بوده است

الحسینی تصریح کرد، با همکاری اهالی دیالی، طرحهای اطلاعاتی دقیقی در این منطقه طراحی شده است تا ساکنان، هر گونه فعالیت یا تحرک مشکوک عناصر باقی مانده داعش را در مناطق شمال «المقدادیه» و حوض حمرین در شمال شرق بعقوبه گزارش دهند.

عراق از شنبه گذشته چهارمین مرحله از عملیات ابطال العراق را برای پاکسازی استان دیالی و خط مرزی شرق این کشور با ایران آغاز کرد. از بین بردن پناهگاه‌ها و مخفیگاه‌های خطرناک داعش، پاکسازی ده‌ها روستا و چندین محور در محدوده عملیات ابطال العراق و فراهم ساختن زمینه برای بازگشت ساکنان آواره، از مهمترین دستاوردهای الحشد الشعبی است.