سرویس بین الملل- معاون سخنگوی کاخ سفید گفت: از مدتها قبل گفته ایم تمدید قانون تحریم های ایران غیرضروری است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز، «اریک شولتز» معاون سخنگوی کاخ سفید گفت: تمدید تحریمها با توافق هسته ای یا برجام تداخلی ندارد که ایران و پنج به علاوه یک درباره آن توافق کرده اند.
وی افزود: ما از مدتها قبل گفته ایم که تمدید قانون تحریم های ایران (ایسا) غیرضروری است. تمرکز ما بر هدف اصلی مان بوده است یعنی اینکه اجرای موفق توافق هسته ای ایران ادامه داشته باشد. ما معتقدیم تمدید قانون تحریم های ایران، ضروری نیست. البته درعین حال، معتقدیم که این کار با توافق هسته ای یا برجام تداخلی ندارد که ایران و پنج بعلاوه یک درباره آن توافق کرده اند.  در نتیجه، انتظار دارم که رئیس جمهور (اوباما) این مصوبه را امضا کند.

وی افزود: همانطور که می دانید در این مصوبه، بندی آمده است که به وزیر امورخارجه (امریکا) اجازه می دهد تا تحریم های هسته ای مرتبط را به حال وقفه در بیاورد که با این مصوبه و همچنین با تعهدات ما درقبال برجام همخوانی داشته باشد. این همان کاری است که ما از زمان اجرای توافق هسته ای انجام داده ایم و همچنان نیز به این کار ادامه خواهیم داد زیرا این کار، مطابق تعهدات ما در قبال توافق نامه است البته تا وقتی که ایران نیز به توافق نامه پایبند باشد. درکل باید بگویم تا وقتی ایران به تعهداتش درقبال توافق هسته ای پایبند باشد، ما نیز به این توافق نامه پایبند خواهیم ماند.

شولتز گفت: البته در عین حال، ما باید نگرانی های خود را درباره دیگر کارهای بی ثبات کننده ایران در منطقه از قبیل حمایت از تروریسم، و برنامه موشک های بالستیک ابراز کنیم. نگرانی های ما درباره این فعالیت های ایران، رنگ نباخته است. ما در اقدام برای پاسخ به این گونه فعالیت های ایران، کوتاهی نکرده ایم. از جمله این اقدامات، وضع تحریم های قوی و شدید است و این روند تغییر نخواهد کرد.