سرویس بین الملل- نماینده آلمان در اتحادیه اروپا گفت: به نظر من هیچ شانسی برای دستیابی به توافقی خاص میان انگلیس و اتحادیه اروپا وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از سی ان ان، «مانفرد وبر» افزود: به نظر من هیچ شانسی برای دستیابی به توافقی خاص میان انگلیس و اتحادیه اروپا وجود ندارد.

نماینده آلمان در پارلمان اروپا بیان کرد: مقامات انگلیس دیدگاه های متفاوت و متناقضی درباره خروج از اتحادیه اروپا دارند.

مانفرد وبر نماینده آلمان در پارلمان اروپا  افزود موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ( برگزیت) ایده ای از سوی اتحادیه اروپا در بروکسل نبوده  بلکه  ایده  ای از سوی لندن بوده است بنابراین مقامات انگلیس موظف هستند که معنا و چارچوب دقیق برگزیت و تاثیرات آن  را بر زندگی مردم انگلیس مشخص کنند.
نماینده آلمان در اتحادیه اروپا ادامه داد: ما با افراد متفاوتی در لندن در این خصوص دیدار و گفت و گو و پاسخ های بسیار متفاوتی از آنها دریافت کرده ایم. برخی از مقامات انگلیس می گویند آنها می خواهند بعد از خروج از اتحادیه اروپا هم این کشور همچنان بخشی از بازار واحد اروپایی باشد برخی هم مخالف این موضوع هستند و برخی هم می گویند انگلیس باید بعد از خروج از اتحادیه اروپا توافقی  تجاری با این اتحادیه امضا کند. بنابراین ما در بروکسل در انتظار پاسخی روشن از سوی انگلیس هستیم.

نماینده آلمان در پارلمان اروپا گفت مردم در کشورهای اروپایی از آن چه رهبران  سیاسی در لندن درباره خروج از اتحادیه اروپا می گویند ناراحت و مایوس می شوند. رهبران سیاسی انگلیس می گویند ما کاملا مطلع هستیم  که در حال انجام چه کاری هستیم و اهمیتی هم  به دیگران نمی دهیم.

مانفرد وبر گفت اما این بازی و شادمانی ها بعد از اعلام خروج از انگلیس از اتحادیه اروپا دیگر تمام شده است. ما پیشنهادهای بسیار متفاوتی را به انگلیس ارائه کردیم  اما مقامات لندن این پیشنهادات  را رد کردند و اکنون عواقب این موضوع مشخص است و بنظر من هیچ  شانسی برای دستیابی به توافقی خاص میان انگلیس و اتحادیه اروپا وجود ندارد. خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بسیار دشوار خواهد بود زیرا توافق خروج  از اتحادیه اروپا باید از سوی تمام بیست و عضو این اتحادیه و از سوی پارلمان اروپا پذیرفته شود و طی این روند بسیار دشوار خواهد بود.

نماینده آلمان در پارلمان اروپا در ادامه گفت برخی از مقام های انگلیس از جمله وزیر خارجه این  کشور عضویت کشورهایی مانند ترکیه و حتی احتمال عضویت عراق و سوریه را در اتحادیه اروپا می کنند. اما واقعیت این است که موضوع عضویت سوریه و عراق در اتحادیه اروپا کاملا دروغ است. برخی از مقامات انگلیس از جمله وزیر خارجه این کشور تلاش می کنند با طرح موضوعاتی مانند عضویت برخی کشورها در اتحادیه اروپا و طرح مساله مهاجران شهروندان انگلیس را درباره اتحادیه اروپا مرعوب و این مسائل را چالش هایی برای آینده اروپا مطرح کنند.

وزیر خارجه جدید انگلیس با طرح این مسائل و ایجاد ترس و نگرانی در میان مردم انگلیس درباره آینده اتحادیه اروپا توانست آرای لازم را کسب کند و بعد از مدتی که به ترکیه سفر کرد در آن جا خطاب به مقام های ترکیه گفت من به عنوان وزیر امور خارجه و دولت انگلیس حاضر هستیم به عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا کمک  کند. من این نوع رفتارهای مقامات انگلیس را متکبرانه توصیف می کنم.
زمانی که فردی یا کشوری تصمیم می گیرد از یک کلوب یا اتحادیه خارج شود وی به هیچ وجه حق ندارد درباره آینده بلندمدت آن کلوب و اتحادیه تصمیم گیری  کند. بنابراین از دولت و مقام های انگلیس درخواست می کنم که زمانی که ما درباره سرنوشت آینده اتحادیه اروپا و بیست و هفت عضو آن صحبت می کنیم آنها سکوت کنند.

مانفرد  وبر نماینده آلمان در پاسخ به سئوال مجری شبکه سی ان ان در خصوص قدرت گرفتن جریان های پوپولیستی در اروپا و غرب از جمله در فرانسه، آمریکا و استرالیا گفت قدرت یافتن جناح ها و جریان های راستگرا و افراطی در اروپا و غرب حرکت در مسیر اشتباه است.