رئیس جمهور آمریکا گفت: ما باید از شر این طاعون خلاص شویم. مردم اگر ماسک بزنند، چیزی را از دست نمی‌دهند. حتی اگر ۵ درصد یا ۲ درصد کمک کند باید صورت خود را بپوشانند.

به گزارش مرور نیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز درباره مسائل متعددی اظهار نظر کرد. او در گفت‌وگوی خود بار دیگر به جو بایدن، رقیب دموکرات خود حمله کرد و سیاست‌های او را مورد انتقاد قرار داد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در این مصاحبه بار دیگر از موضع خود مبنی بر بی تاثیر بودن ماسک در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا عقب‌نشینی کرد.

ترامپ در این مصاحبه ضمن انتقاد از جو بایدن، مدعی شد اگر نامزد دموکرات‌ها در این انتخابات پیروز شود و به کاخ سفید راه یابد سطح جرم و جنایت در کشور بالا می‌رود. او با اشاره به نرخ بالای جرم در شهر سیاتل گفت: اگر جو بایدن رئیس جمهور شود تمام آمریکا اینچنین [همانند سیاتل] خواهد شد.

ترامپ همچنین بار دیگر از فعالیت نیرو‌های پلیس در مبارزه با خشونت تمجید و تصریح کرد نیروی پلیس آمریکا از ۹۹ درصد افراد فوق العاده و چند سیب گندیده تشکیل شده است. او مقامات دموکرات را به بی احترامی به پلیس در ایالت‌هایی که توسط دموکرات‌ها اداره می‌شود، متهم کرد.

ترامپ همچنین به همکاری برنی سندرز، سناتور دموکرات ورمونت با بایدن اشاره کرد و اظهار داشت نامزد دموکرات‌ها از طرد شدن توسط حزب می‌ترسد.

رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: حزب جمهوری خواه شور و اشتیاق بیشتری نسبت به سال ۲۰۱۶ [انتخابات دوره پیش ریاست جمهوری] دارد.

او بار دیگر ویروس کرونا را یک ویروس چینی توصیف کرد و گفت دلیل لغو نشست ملی جمهوری خواهان در جکسونویل شیوع ویروس «چینی» بوده است.

ترامپ در انتهای اظهاراتش بار دیگر به رغم کوتاه آمدن در برابر ماسک زدن، بر موضع خود مبنی بر عدم تاثیر ماسک در شیوع ویروس کرونا تاکید کرد و اظهار داشت که اگر امکان رعایت فاصله اجتماعی وجود ندارد باید صورت خود را بپوشانند.

او گفت: ما باید از شر این طاعون خلاص شویم. مردم اگر ماسک بزنند، چیزی را از دست نمی‌دهند. حتی اگر ۵ درصد یا ۲ درصد کمک کند باید صورت خود را بپوشانند.

در حال حاضر، شمار مبتلایان کرونا در آمریکا به ۴ میلیون و ۱۷۰ هزار نفر رسیده است و بیش از ۱۴۷ هزار نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.