براساس آمارهای رسمی اعلام شده مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را چهار میلیون و ۳۷۱ هزار و ۸۳۹ نفر اعلام شده است.

به گزارش مرور نیوز، دانشگاه «جانز هاپکینز» امروز (دوشنبه) گزارش کرد که با ابتلای ۵۹ هزار و ۳۸۸ مورد جدید ظرف ۲۴ ساعت گذشته در ایالات متحده آمریکا، مجموع مبتلایان به این ویروس ناشناخته در این کشور به چهار میلیون و ۲۳۳ هزار و ۸۲۵ نفر رسید.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ ۵۴۳ مورد جدید، مجموع قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به ۱۴۶ هزار و ۹۳۴ نفر رسیده است.

با اینحال، پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلدومیترز» مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را چهار میلیون و ۳۷۱ هزار و ۸۳۹ نفر و مجموع قربانیان این ویروس در این کشور را ۱۴۹ هزار و ۸۴۹ نفر گزارش کرده است.

طبق آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون ۱۶ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۹۳۱ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که از آن میان ۶۴۷ هزار و ۹۱۰ نفر جان خود را از دست داده اند و ۹ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۸۲۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ایالات متحده آمریکا همچنان بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان را دارد و پس از آن برزیل با دو میلیون و ۴۱۹ هزار و ۹۱ مورد ابتلا و ۸۷ هزار و چهار مورد فوتی و هند با یک میلیون و ۳۸۵ هزار و ۶۸۵ مورد ابتلا و ۳۲ هزار و ۶۳ مورد فوتی در رده دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا قرار دارند.

روزنامه «اکسپرس» گزارش کرد در حالیکه بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده آمریکا همچنان رو به وخامت می‌رود، ایالت فلوریدا شاهد افزایش وحشتناک تعداد مبتلایان به این ویروس ناشناخته بوده است.

طبق این گزارش، در ۲۴ ساعت گذشته، فلوریدا بعد از کالیفرنیا دومین ایالت در ایالات متحده آمریکا بود که بیشترین آمار مبتلایان به کروناویروس را ثبت کرد و وضعیت این دو ایالت از نیویورک نیز که زمانی کانون بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ محسوب می‌شد، وخیم‌تر شده است.

در حال حاضر کالیفرنیا با مجموع ۴۴۸ هزار و ۴۹۷ مورد ابتلا کانون بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده است و بعد از آن فلوریدا با ۴۲۳ هزار و ۸۵۵ مورد ابتلا و نیویورک با ۴۱۵ هزار و ۸۲۷ مورد ابتلا در رده دوم و سوم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به این ویروس ناشناخته قرار دارند.

بر اساس آمار و ارقام رویترز، مجموع مبتلایان به کووید-۱۹ در ایالت فلوریدا ظرف ۲۴ ساعت با افزایش ۹ هزار و ۳۰۰ موردی به ۴۲۳ هزار و ۸۵۵ نفر رسید.

روزنامه انگلیسی «گاردین» در گزارشی در خصوص تسریع شیوع کرونا در ایالات متحده آمریکا نوشت، در حالیکه تعداد مبتلایان به کروناویروس در ایالات جنوبی و غربی آمریکا به شدت رو به افزایش است، این کشور برای پنجمین روز متوالی، بیش یکهزار قربانی مرتبط با «کووید-19» را ثبت کرد.

طبق این گزارش، در واشنگتن، جمهوری‌خواهان سنا و همچنین کاخ سفید در حال گفت‌وگو هستند تا تعیین کنند چه چیزی را در بسته محرک اقتصادی بعدی بیافزایند و دموکرات‌ها از اخراج آن دسته از افرادی که قادر به پرداخت اجاره‌خانه‌های خود نیستند، ابراز نگرانی کرده‌اند.