سرویس بین الملل- نخست وزیر عراق گفت: نیروهای عراقی از همه محورها در حال پیشروی به سمت موصل هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از رسانه های عراق، حیدر العبادی افزود: نیروهای ارتش این کشور از همه محورها در حال پیشروی هستند در حالی که تروریستهای داعش همواره در حال تحمل شکستهای سنگین هستند.

حیدر العبادی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت: پیروزی نظامی نهایی در دستان ما قرار دارد.

دفتر نخست وزیری عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: حیدر العبادی در دیدار با فرماندهی عملیات مشترک و شنیدن گزارشهای میدانی فرماندهان نظامی و امنیتی، نقشه های جنگی پیروزی بر گروه تروریستی داعش را بررسی کرد.

وی علاوه بر تأکید بر نقشه راه عملیات آزادسازی موصل، همچنین بر محافظت از جان غیرنظامیان و نیروهای قهرمان نبرد علیه تروریسم تصریح کرد.

نخست وزیر عراق همچنین تأکید کرد پیروزی نظامی نهایی در دسترس است و نیروهای قهرمان عراقی از همه محورها در حال پیشروی هستند در حالی که تروریست های داعش همواره در حال تحمل شکستهای سنگین هستند.

نیروهای عراقی ماموریت خود را بر اساس برنامه‌های تعیین شده ادامه می‌دهند

یگانهای نظامی ارتش عراق ماموریت های خود را بر اساس برنامه های تعیین شده در محورهای مختلف عملیات آزادسازی موصل ادامه می دهند.

نیروهای عراقی همچنین به تروریست های داعش خسارت های سنگین جانی و تجهیزاتی وارد می کنند.

این عملیات همزمان با پیشروی های لشکر نهم زرهی ارتش عراق است که نیروهای آن به سمت منطقه جدیده المفتی پیشروی می کند.

منطقه جدیده المفتی در همسایگی محله الصحه در ساحل غربی موصل واقع است و نیروهای لشکر نهم زرهی در آستانه ورود به این منطقه و آزادسازی آن از لوث تروریست های داعش هستند.

وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: یگان مهندسی نظامی موفق شد مین ها و مواد منفجره ای را که تروریست ها در این مناطق کار گذاشته بودند کشف و خنثی کند و آوارگان را به منازلشان بازگردانند.