احیای طرح معامله قرن پس از مدت ها مجددا توسط نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر خارجه آمریکا پیگیری شد.

به گزارش مرور نیوز، رسانه صهیونیستی جروزالم پست در مطلبی نوشت پس از مدت‌ها سکوت خبری در خصوص معامله قرن، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه در مراسمی آن را بار دیگر در دستور کار خود قرار دادند.

مایک پمپئو با ذکر دستاورد‌های دولت ترامپ در بهبود روابط میان واشنگتن و تل‌آویو مدعی شد: از دیدگاه رئیس جمهور برای صلح در منطقه حمایت می‌کنیم. ( معامله قرن ) بهترین و واقع بینانه‌ترین راهکار برای پایان دادن به خونریزی میان فسطین و اسرائیل و نیز دستیابی به امنیت، آزادی و سعادت برای هر دو طرف است.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه به ذکر خوش خدمتی‌های مافوقش به صهیونیستی‌ها از جمله انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی، به رسمیت شناخت حق حاکمیت غیر قانونی تل‌آویو بر ارتفاعات جولان اشغالی پرداخت و مدعی شد: حقیقت این است که شهرک‌های غیرنظامی اسرائیل در کرانه باختری به تنهایی با قوانین بین المللی مغایرت ندارند.

بنیامین نتانیاهو نیز با ارسال نامه‌ای که در این مراسم قرائت شد، بر ادعا‌های پمپئو افزود. نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد طرح معامله قرن این پتانسیل را دارد که با ارائه راهکاری در جهت صلح و آشتی با فلسطینیان، ناکامی‌های پیشین را جبران کند. در بخشی از نامه نتانیاهو با اشاره به طرح تجاوزکارانه الحاق کرانه باختری آمده است: «این طرح به ما امکان رسیدن به مرز‌های امنی که در پی آن بودیم، را می‌دهد. طرح الحاق کرانه باختری همچنین نشان می‌دهد یهودی ها، اشغالگران خارجی در یهودا و سامریه نیستند.»

این رسانه صهیونیستی یادآور شد در اظهارات پمپئو و نتانیاهو به جدول زمانی احتمالی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری اشاره نشد.

پیشتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اول ژوئیه را به عنوان زمان اجرای رسمی طرح الحاق کرانه باختری اعلام کرده بود، اما با گذشت ۲۹ روز از آن تاریخ اجرایی شدن این اقدام تجاوزکارانه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

در طرح شوم دونالد ترامپ موسوم به معامله قرن، بخش عمده‌ای از کرانه باختری به اشغال صهیونیست‌ها درخواهد آمد، همچنین قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناخته شده است. گروه‌های مقاومت نسبت به این طرح واکنش تندی نشان داده‌اند. تشکیلات خودگردان فلسطین هم تهدید کرده است از روزی که طرح الحاق کرانه باختری آغاز شود، دیگر به توافق‌های پیشین با رژیم صهیونیستی پایبند نخواهد بود.