براساس آمارهای رسمی اعلام شده شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به پنج میلیون و 309 هزار و 164 نفر رسیده است.

به گزارش مرور نیوز، بنا بر اعلام دانشگاه «جانز هاپکینز»، در 24 ساعت گذشته با ابتلای 51 هزار و 443 مورد جدید، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به پنج میلیون و 309 هزار و 164 نفر رسید گفتنی است این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در بازه زمانی مذکور، دستکم یکهزار و ۷۶ نفر جدید بر اثر ابتلا به ویروس «کووید-۱۹» در آمریکا جان خود را از دست دادند تا شمار کلی قربانیان این ویروس ناشناخته در آمریکا به ۱۶۸ هزار و ۳۹۶ نفر برسد.

با اینحال، پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلدومیترز»، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را پنج میلیون و ۴۷۶ هزار و ۲۶۶ نفر و مجموع قربانیان آن را ۱۷۱ هزار و ۵۳۵ نفر گزارش کرده است.

طبق آمار و ارقام پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای»، ایالت کالیفرنیا با ۶۱۰ هزار و ۲۸ مورد ابتلا و ۱۱ هزار و ۱۱۵ مورد فوتی، کانون بیماری همه‌گیر کروناویروس در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود و پس از آن فلوریدا با ۵۶۳ هزار و ۲۸۵ مورد ابتلا و ۹ هزار و ۱۴۱ مورد فوتی و تگزاس با ۵۳۹ هزار و ۶۷۳ مورد ابتلا و ۱۰ هزار و ۷۸ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کروناویروس قرار دارند.

ایالت نیویورک که در اوج شیوع کرونا بعنوان کانون این ویروس در ایالات متحده شناخته می‌شد، هم‌اکنون با ۴۲۴ هزار و ۱۶۷ مورد ابتلا و ۳۲ هزار و ۸۲۷ مورد فوتی در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا قرار دارد اما همچنان بیشترین آمار تلفات کووید-۱۹ در آمریکا متعلق به این ایالت است.

بنا بر گزارش دانشگاه «جانز هاپکینز»، تاکنون دستکم ۲۱ میلیون و ۷۰ هزار و ۸۴۲ نفر از مردم سراسر جهان به کرونا آلوده شده‌اند که زا آن میان ۷۶۳ هزار و ۷۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۳ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۹۰۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس قرار دارد و پس از آن برزیل با سه میلیون و ۲۲۶ هزار و ۴۴۳ مورد ابتلا و ۱۰۵ هزار و ۴۹۰ مورد فوتی و هند با دو میلیون و ۴۶۱ هزار و ۱۹۰ مورد ابتلا و ۴۸ هزار و ۴۰ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کروناویروس قرار گرفته‌اند.

آمار و ارقام رسمی ارائه شده از تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در ایالات متحده بسیار با آمار و ارقام واقعی فاصله دارد به طوریکه روز پنجشنبه هفته گذشته، تحلیل‌هایی که روزنامه نیویورک از پیش‌بینی‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا به دست آورده نشان می‌داد که از ماه مارس به بعد حدود ۲۰۰ هزار نفر از مردم آمریکا بیشتر از معمول جان خود را از دست داده‌اند.  

این تحلیل‌ها همچنین نشان می‌داد که آمار قربانیان کرونا در ایالات متحده حدود 60 هزار نفر بیشتر از آمار فعلی در این کشور است.