نماینده برکنار شده دولت آمریکا مدعی شد ترامپ با ایران در دور دوم ریاست جمهوری اش به توافق می رسد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از فاکس بیزنس، برایان هوک نماینده برکنار شده دولت آمریکا در امور ایران مدعی شد دونالد ترامپ با کمک به شکل گیری توافق ننگین میان امارات و رژیم صهیونیستی تاریخ ساز شده است.

هوک در این مصاحبه اعلام کرد از سال ۱۹۹۴ ترامپ اولین رئیس جمهوری در آمریکاست که چنین اقدامی را صورت داد. خیلی‌ها در طول این سال‌ها در این زمینه تلاش کردند و موفق نشدند، اما رئیس جمهور موفق به انجام این کار شد.

این مقام آمریکایی در ادامه به طرح دستاورد‌های ادعایی ترامپ در خصوص مبارزه با داعش، توافق سازش میان رژیم صهیونیستی و اعراب و مسئله توافق هسته‌ای ایران پرداخت و گفت: شما داعش، یک نهاد تروریستی، را داشتید که جمعیتی به اندازه ایالت اوهایو داشت، توافق صلح بین اعراب و اسرائیل که متوقف مانده بود و ایران را که با کمک توافق هسته‌ای در حال ثروتمند شدن بود.

هوک مدعی شد رئیس جمهور ترامپ داعش را شکست داد، با ایران مقابله کرد، از برجام خارج شد و اکنون یک توافق صلح (میان امارات و رژیم صهیونیستی) را شکل داده است. وی در ادامه اظهارات گزاف خود افزود آمریکا می‌خواهد با تقویت روابط دفاعی خود با امارات این کشور را در برابر «تهدیدات ایران» حفاظت کند.

نماینده برکنار شده دولت آمریکا در ادامه تمجید از تروریسم اقتصادی دولت آمریکا علیه ملت ایران مدعی شد: رئیس جمهور توانست سیاست بازدارندگی در قبال ایران را احیا کند.

مقام سابق دولت آمریکا در ادامه تمجید‌های خود از ترامپ گفت: او توانسته خط قرمز‌های خود را تحمیل کند و اینکار سبب تسهیل کار من به عنوان یک دیپلمات می‌شود.

هوک همچنین ادعای توافق ترامپ با ایران در دور دوم ریاست جمهوری او را مطرح کرد و گفت در دور دوم ریاست جمهوری او شاهد توافق‌های صلح بیشتری در خاورمیانه خواهیم بود.

ادعا‌های برایان هوک در حالی عنوان می‌شود که به گواه مقامات و ناظران سیاسی آمریکا کمپین کارزار فشار حداکثری علیه ایران مدتهاست به بن بست رسیده، بدون آنکه آورده قابل اعتنایی برای ترامپ و دولت او داشته باشد. بسیاری اخراج هوک از دولت ترامپ را نشانه بارز شکست این کارزار تروریسم‌مآبانه ارزیابی می‌کنند.