پس از مذاکره امارات با اسرائیل مذاکره وزیرخارجه رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی گرفته شد.

به گزارش مرور نیوز، پایگاه خبری «وای نت» فاش کرد که «گابی اشکنازی» وزیرخارجه رژیم صهیونیستی پس از اعلام توافق با امارات با پنج تن از وزرای خارجه کشورهای عربی گفت‌و‌گو کرده است گفتنی است از جمله این افراد «عبدالله بن زاید» وزیرخارجه امارات و «یوسف بن علوی» وزیرخارجه عمان بود که روز گذشته از این سمت کنار گذاشته شد. با این حال، به نام سه وزیر دیگر هیچ اشاره‌ای نشده است.

 در همین ارتباط، وزیرخارجه رژیم صهیونیستی پس از ارتباط تلفنی با یوسف بن علوی گفته بود که با همتای عمانی خود بر سر ارتباط مستقیم و مستمر توافق کردیم.

 از سوی دیگر،  رادیو ارتش رژیم صهیونیستی ، پیشتر، به نقل از منابعی بلندپایه از مذاکرات بحرین و تل‌‌آویو به منظور عادی‌سازی روابط خبر داده بود. پس از انتشار این گزارش، پایگاه خبری «عرب۴۸» به نقل از شبکه صهیونیستی «کان» گزارش داد که رئیس موساد با «خلیفه بن سلمان آل خلیفه» نخست‌وزیر بحرین دیدار داشته است.

ساعاتی قبل از انتشار این گزارش نیز منابع بحرینی از جمله روزنامه «الایام» گزارش داده بود که آل خلیفه در یک «سفر خصوصی» از کشور خارج شده است.

روز گذشته نیز، خبرگزاری رسمی امارات «وام»، گزارش داد که «یوسی کوهن» رئیس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی دیروز با «طحنون بن زاید» مشاور امنیت ملی امارات دیدار داشته است.

برخی منابع صهیونیستی نیز در ارتباط با سفر یوسی کوهن احتمال داده‌اند که رئیس موساد در راه بازگشت از امارات به منامه پایتخت بحرین سفر کند و با مقامات آن کشور گفت‌و‌گوهایی داشته باشد. در برخی گزارش‌ها پیشتر پیش بینی شده بود که پس از امارات، بحرین با رژیم صهیونیستی سازش خواهد کرد.

در گزارش i۲۴، اشاره شده است که طی بیست سال اخیر وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس فعالیت داشته بطوریکه از سال ۲۰۱۴، این وزارت‌خانه با برخی مقامات رسمی، غیررسمی و همچنین برخی شرکت‌ها ارتباط داشته است که این ارتباطات پس از سفر هیأت‌هایی از تل‌آویو به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، شاهد نوعی جهش بوده است.

در همین ارتباط، برخی منابع صهیونیستی پس از اعلام عادی‌سازی روابط امارات با تل‌آویو  فاش کرده بودند که طی دو سال اخیر دست‌کم «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دو بار به صورت محرمانه به ابوظبی سفر کرده است.

i۲۴ همچنین در گزارش خود اشاره کرد که وزارت‌خارجه رژیم صهیونیستی تا به امروز به حدود پانصد شرکت صهیونیستی کمک کرده است تا بتوانند در امارات فعالیت داشته باشند. این وزارت‌خانه همچنین میزبان تجار اماراتی در تل‌آویو بوده است.

پیش از اعلام رسمی سازش میان ابوظبی و تل‌آویو،‌ پایگاه خبری «عرب۴۸» خبر داده بود که شرکت صهیونیستی «گشر آویر» (پل هوایی) فعال در زمینه سفرهای هوایی خصوصی رسما و برای اولین بار اعلام کرده است به شهرهایی چون ریاض و ابوظبی پرواز مستقیم دارد