مدیر یکی از موسسات تحقیقاتی در آلمان از تزریق واکسن کرونا اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی در این کشور خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، مدیر یکی از موسسات تحقیقاتی در آلمان گفت: اوایل سال ۲۰۲۱ واکسیناسیون کرونا در این کشور آغاز می‌شود و برخی از گروه‌های مردم در کشور از اوایل سال آینده در برابر کرونا واکسینه می‌شوند. این ویروس به مرگ صدها هزار نفر منجر شده و با پیامدهای مخربی بر اقتصاد جهان همراه بوده است.

چندین شرکت داروسازی در سراسر جهان در حال انجام تحقیقات پیشرفته روی واکسن کرونا هستند و هر کدام از این واکسن‌ها روی ده ها هزار نفر تست می شود تا مشخص شود این واکسن ها تا چه میزان از اثربخشی لازم برخوردارند.

به گفته مدیر این موسسه تحقیقاتی، اطلاعات منتشر شده از فاز اول و دوم آزمایشات حاکی از آن است که برخی از این واکسن ها با واکنش ایمنی در برابر کروناویروس همراه بوده است.

وی گفت: درصورتیکه اطلاعات فاز سوم از بررسی های آزمایشگاهی حاکی از ایمن بودن و اثربخش بودن واکسن ها باشد اولین واکسن کروناویروس در شروع سال آینده مورد تایید قرار می‌گیرد.

از اواخر سال گذشته میلادی که کروناویروس جدید در چین شناسایی شد تاکنون بیش از ۲۲ میلیون نفر در جهان به این ویروس آلوده شده و نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، چندین شرکت داروسازی از جمله Moderna، AstraZeneca و Pfizer Inc اعلام کرده‌اند که انتظار می‌رود سال آینده بیش از یک میلیارد دوز واکسن تولید شود.