عمران خان به عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، عمران خان نخست‌وزیر پاکستان، پس از گذشت چند روز از اعلام عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی به این اقدام واکنش نشان داد و تاکید کرد: هیچگاه اسرائیل را به رسمیت نخواهد شناخت مگر زمانی که حق فلسطینیان را با رعایت عدالت به آن‌ها بدهد.

عمران خان در حساب توئیتری خود نوشت: موضع ما کاملا آشکار است و همان است که محمد علی جناح، رهبر فقید پاکستان اعلام کرد که تا زمانی که اسرائیل از سرزمین‌های اشغالی خارج نشود و حق فلسطینیان را با حفظ عدالت نپردازد، پاکستان این رژیم را به رسمیت نخواهد شناخت.

نخست وزیر پاکستان افزود: اگر این رژیم را به رسمیت بشناسیم و تسلیم آن شویم، متعاقب آن باید از کشمیر هم خارج شویم. ما باید در مورد این رژیم و فلسطین به خدا پاسخگو باشیم.

عمران خان در مصاحبه با شبکه دنیانیوز هم با اعلام اینکه پاکستان هرگز مردم فلسطین را تنها نمی‌گذارد و رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد، گفت: ستم در حق مردم فلسطین باعث شده است وجدانم به هیچ عنوان حاضر به پذیرفتن روابط با اسرائیل نباشد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه از دستیابی امارات و رژیم صهیونیستی به توافقی برای عادی سازی روابط خبر داد و مدعی شد این توافقی تاریخی به حساب می‌آید.

این در حالی است که توافق برای عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی واکشن‌هایی بین المللی را در پی داشت. گروه‌های فلسطینی این روند را ادامه طرح آمریکایی- صهیونیستی معامله قرن دانستند و بار دیگر معامله قرن و توطئه‌ها و اقدامات مرتبط با آن را محکوم کردند.

تشکیلات خودگردان و سازمان آزادی بخش فلسطین همچنین بر پایبندی به گزینه دستیابی به صلح عادلانه و فراگیر تاکید کردند. مقامات فلسطینی همچنین بر اهمیت فعالسازی مقاومت مردمی و حق ملت فلسطین در دفاع از خود، سرزمین و مقدساتشان تاکید کردند.