سرویس بین الملل- نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس که روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته برگزار خواهد شد، شرکت می‌کند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از سایت ارم نیوز، ترزا می، نخست وزیر انگلیس در این باره گفت: ما خواهان آغاز فصل جدیدی برای مرحله مابعد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از طریق روابط با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس هستیم.

وی نخستین نخست وزیر انگلیس و نخستین زنی است که در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس شرکت خواهد کرد.

ترزا می در بیانیه‌ای قبل از سفرش به بحرین برای شرکت در این نشست گفت: ما از طریق تسریع در روابط و مشارکت و همکاری با این کشورها و حمایت از طرح‌های آن‌ها برای انجام اصلاحات می‌توانیم دستاوردی بزرگتر را محقق کنیم. با این روش انگلیس می‌تواند به انگیزه و مشوق خوبی در جهان تبدیل شود و ما می‌توانیم از امنیت مردم خود محافظت کنیم و فرصت‌های جدیدی را ایجاد کنیم.

وی گفت: طی سال‌های اخیر روابط ما با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس مثل قبل مستحکم نبوده و من می‌خواهم این روابط را تغییر دهم.

ترزا می گفت: ما می‌توانیم با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس همکاری زیادی داشته باشیم چه در زمینه ممانعت از حملات تروریستی و چه از طریق سرمایه‌گذاری کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در شهرهای انگلیس یا کمک به شرکت‌های انگلیسی در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای تحقق اصلاحاتشان در درازمدت.